Foto bij W19

“Nou, meisjes, ik wil iedereen bedanken voor jullie hulp”, sprak Faragonda haar studentes toe. “Zoals jullie misschien al begrepen hadden was dit slechts als een oefening bedoeld voor beide scholen, maar wat die drie jonge heksen, de Trix, hebben gedaan was niet de bedoeling. Vroeger zei ik altijd in mijn welkomstspeech dat je uit de buurt moest blijven van de heksen van Wolkentoren. De laatste jaren hebben Hoofd Griffin en ik een zeer goede band opgebouwd, en wordt ook de heksen geleerd zich goed te gedragen. Desondanks herhaal ik het dit jaar weer: Blijf uit de buurt van de heksen van Wolkentoren. Sommigen onder hen gedragen zich niet altijd helemaal zoals van hen verwacht wordt. Maar goed, jullie hebben allen goed je best gedaan, dus zijn de lessen voor vandaag afgelopen.” Er klonk gejuich onder de jonge feeën, die zich allemaal verspreidden over Alfea, of naar Magix gingen. Faragonda wenkte de Winx, die haar naar haar kantoor volgden.

“Ook jullie bedankt voor jullie hulp, meisjes. Zonder jullie was het me niet gelukt de Trix te verslaan.”
“Dat was gewoon onze plicht, Faragonda”, glimlachte Flora.
“We moeten eigenlijk sorry zeggen”, zei Bloom. “We hadden moeten laten weten waar we heen gingen.” Faragonda glimlachte.
“Hoe dan ook, jullie hebben ons goed geholpen”, zei ze. “Zelfs de meeste heksen waren jullie dankbaar, en ik moest jullie ook bedanken van Griffin.”
“Graag gedaan”, glimlachte Musa.
“Maar goed dat die twee jonge heksen ons hebben gevonden”, zei Tecna. Faragonda knikte.
“Maar goed, dames, jullie luie leventje is stilaan voorbij.”
“Eindelijk, ik heb elke winkel van Magix wel twintig keer gezien”, verzuchtte Layla, met een plagerige blik op Stella.
“Nou goed”, glimlachte Faragonda. “Zal ik dan maar even zeggen wat jullie de komende weken gaan doen?”
“Graag, ik ben nieuwsgierig”, zuchtte Stella.
“Nou, jullie gaan opgroeien”, grijnsde Faragonda.
“Opgroeien?”, riepen de Winx verbaasd in koor.
“Volgende week volgen jullie les met de eerstejaars”, legde Faragonda uit. “De week erop met de tweedejaars, en dan een weekje met de derdejaars. En als jullie alle jaren hebben afgerond mag je weer eens juf spelen. Natuurlijk maken jullie ook netjes je huiswerk als je de lessen volgt.”
“Oké Faragonda”, lachte Bloom.
“Goed studeren, meisjes”, deed Faragonda streng.
“Ja juffrouw”, zeiden de Winx braafjes, en liepen lachend Faragonda’s kantoor uit.

Reageer (2)

  • Smal

    :D
    *leest vlug verder*

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    Nou dat wordt interressant denk ik

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen