Foto bij Drieëndertig

Jurk Iris.
Pyjama Iris.

De volgende dag is het feest van Demi en Selena. Ik en Mikki zijn van te voren druk bezig in mijn badkamer, waar we elkaar opmaken en onze haren doen. We steken onze lichamen in leuke jurken en schoenen met hoge hakken. Beneden zitten de jongens en Marjolein al op ons te wachten. ‘Iris! Mikki! Zijn jullie eindelijk klaar? Dan kunnen we zo gaan!’ roepen ze om de vijf minuten naar boven. Elke keer roepen we naar beneden dat we eraan komen, maar bij de zesde keer roepen komen we ook echt de trap af. De ogen van Nick en Joe ploppen bijna uit hun kassen als we de woonkamer binnenstappen. We lachen erom en duwen hun kaken weer op elkaar, voordat we naar de auto lopen. De grote zwarte auto met geblindeerde ramen schittert in het licht en we stappen snel in. Door ons getut waren we al laat. Ik druk een kusje op Nick’s mond en ga bij hem op schoot zitten zodat er extra ruimte is op de achterbank. Zijn armen liggen losjes om me heen en zijn handen zijn verstrengeld met de mijne, die op mijn schoot liggen. In mijn ooghoeken zie ik dat Mikki een kus op Joe’s wang drukt. Wat lief! Ze zijn echt super goed voor elkaar! Voor we het weten zijn we bij de indoor filmset die de meiden afgehuurd hebben. Snel stappen we uit en lopen naar binnen. Natuurlijk wordt er wel even gekeken of je op de lijst met genodigden staan, waar we zo door konden lopen, aangezien Demi net langsliep. Alles was leeggehaald en versierd. Leuke liedjes dreunde door de boxen en overal stonden bekende mensen te dansen en te praten. Met Nick aan mijn hand loop ik door het gebouw, waar we meermaals door disneysterren opgehouden worden en een praatje met ze maken. Zo kreeg ik een knuffel van Emily Osment, een kus op mijn wang van Jake T Austin, een complimentje van David Henrie en maakte een praatje met Allison Stoner. Een grote glimlach staat op mijn gezicht terwijl ik met Mikki op de dansvloer sta. Het thema was glitter en glamour, dus mijn gouden glitterjurkje glanst en fonkelt door de discolampen. Het kettinkje van Nick bungelt rond mijn hals. Het enige niet-gouden aan mijn outfit. Behalve mijn zwarte schoen dan, maar daar zit ook goud in dus dat telt niet. Ook het groene glitterjurkje van Mikki glittert vrolijk. We dansen vrolijk op de muziek totdat Mikki van achter bij haar schouder gepakt wordt. O jee, Taylor. Mikki draaide zich om en kreeg meteen een stroming valse woorden naar haar hoofd gegooid. Ik loop op het stel af. ‘Hey Heey! Zo is het wel genoeg oké? Kunnen we het niet gewoon rustig en gezellig houden?’ vraag ik, terwijl ik Mikki wat van Taylor wegtrek. ‘Hou je er gewoon buiten!...’ hoor ik Miley’s stem zeggen, waarna ik aan mijn haar weggetrokken word. ‘Au! Au stop!’ gil ik, maar mijn stemgeluid komt niet boven de dreunende muziek uit. Mikki en Taylor zijn uit het zicht verdwenen dus hoe het met hun verder gaat weet ik niet. ‘…Vuile trut die je bent! Echt serieus, ik weet niet waarom Nick iets met je heeft. En ik snap al helemaal niet waarom ze je in huis genomen bent, stomme, lelijke wees!’ Dat was de druppel. Nog voordat ik het zelf doorhad, had ik Miley al vol in haar gezicht geraakt. Ze gilde een keer en daarna krabt ze heel mijn gezicht open. Een druppeltje bloed loopt over mijn wang heen, die zich samenvoegt met mijn tranen. Ze trapt me nog een keer tegen mijn scheen aan (wat heel erg hard aankomt met de plateauzolen en hakken die ze aanheeft) en daarna loopt ze grijnzend weg. Ik zak door mijn knieën en de tranen stromen nu vaker over mijn wangen. ‘Iris?!’ hoor ik na een paar minuten. Al huilend kijk ik op en zie de bezorgde bruine ogen van Nick. Hij helpt me met opstaan en neemt me mee naar de jongenstoiletten. Als ik niet zoveel pijn had, had ik dit zo smerig gevonden. Een nat doekje wordt tegen mijn wang gedrukt, en daarna ook tegen mijn scheenbeen. De tranen lopen nog over mijn wangen en Nick veegt ze lief weg. ‘Wat is er gebeurd?’ fluistert hij als ik wat gekalmeerd ben. Ik wil net antwoorden als Joe binnenkomt met Mikki. Haar make-up is uitgelopen en haar wang is dik. Ook bij haar lopen de tranen over haar wangen en ze loopt een beetje mank. ‘Wat is er gebeurt?’ herhaalt Nick zijn vraag, alleen nu aan Joe en Mikki. ‘Fight met Taylor gehad, jij ook Iris?’ antwoord Joe. Ik schud zacht mijn hoofd. ‘Miley’ zeg ik met een schorre stem van het huilen. Nick streelt een keer zacht over mijn wang en daarna besluiten de jongens om naar huis te gaan. Ondersteund door de jongens wankelen we naar buiten, om vervolgens in de auto te gaan zitten. Thuis kleden we ons eerst om tot onze pyjama, zien de enorme blauwe plekken en daarna lopen we weer naar beneden. De jongens zitten al in hun pyjama op de bank op ons te wachten. We lopen met z’n vieren naar een kamer waar we al eerder films gekeken hebben. We nestelen ons in de banken en starten de film. Ik zit op dwars op Nick’s schoot en mijn hoofd ligt tegen zijn schouder. Zijn lekkere geurtje hangt als een sluier om me heen en ik geniet meer van hem als van de film. Zacht druk ik mijn lippen tegen zijn kaak waarna hij opkijkt van de film. We zitten aan de andere kant van de kamer en achteraan, dus Mikki en Joe moeten omkijken om ons te zien. Als ik even naar hun toe gluur zie ik dat ook zij zitten te zoenen. Zachtjes grinnik ik. Nick’s ogen leiden me weer af en zijn zachte lippen raken al snel de mijne. Na vijf minuten laten we los en kijken de film verder af. Tenminste, het einde van de film krijg ik niet te zien want ik ben als snel tegen Nick in slaap gevallen.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen