Foto bij De eerste pijnlijke dag...

Norah had een aantal weken geleden flinke straf. dat was best een pijnlijke straf, maar deze dag was pijnlijker...

Norah had als gewoonlijk weer techniek op donderdag. Ze had nu wel haar huiswerk af en nu ook mee en ze was geen spullen vergeten. Maar natuurlijk moest er iets mis gaan bij techniek. Ze moesten vandaag hun werkje afmaken. Ze moesten zagen met een elektrische zaag. Dat zag Norah al niet zitten. Ze kan totaal niet zagen en al helemaal niet met een elektrische zaag... Maar na de uitleg werd zij als eerste aangewezen om te zagen. Ze had totaal niet naar de uitleg geluisterd, en wist dus ook niet dat de touwtjes van haar vestje er gemakkelijk tussen konden komen... Dus toen ze begon met zagen, bungelde de touwtjes er al gevaarlijk naast. Toen ze bijna klaar was, voelde ze iets trekken aan haar vestje. Ze zag dat het touwtje tussen de elektrische zaag was gekomen... Wat moest ze nu eerst doen? Oja, uitzetten! Maar het was te laat! Het touwtje was van haar vestje afgeknapt! Toen ze het ging melden bij meneer van Bergen, ook van techniek, werd hij ontzettend boos. 'Wel potverdorie Norah! Heb jij wel naar de uitleg geluisterd?!''Uhhmmm... nou... een beetje.... geloof ik''Ik had duidelijk in de uitleg gezegt dat als je gaat zagen met de elektrische zaag, alle losbungelende touwtjes uit de buurt moet houden van de machines!! Ga je maar melden!' Zei meneer van Bergen dreigend. Toen Norah even later terugkwam, kreeg ze te horen dat ze net zo lang moest blijven totdat ze haar werkje af had. Ze liep door het tussengangetje naar het lokaal ernaast, het handvaardigheid lokaal, om hout te pakken. Ze pakte de grote bak met hout van de hoge kast, maar hij was zo zwaar dat ze hem niet kon houden. De bak gleed uit haar handen en viel boven op haar tenen. 'Auwwwww!!!!' schreeuwde ze. Sufferd die ze was! had ze nou maar geen slippers aangedaan! Maar goed, ze pakte een plankje hout uit de bak en liep terug naar het lokaal. Toen ze door het tussengangetje liep, struikelde ze over de eerste drempel en viel keihard met haar hoofd op de tweede drempel. Ze barste in tranen uit. Meneer van Bergen kwam naar haar toe en zette haar op een stoel. Hij rende het lokaal uit. Even later kwam hij terug met een nat doekje en een glas water.'Het is wat met jou hé. Doet het erg veel pijn? Laat mij eens kijken.'En toen zag hij dat Norah een snee in haar hoofd had. En niet zo'n kleine ook! 'Blijf even bij haar, dan haal ik een verbandtrommel'. zei hij tegen Marloes, een stagaire. Toen meneer van Bergen terug kwam, verbond hij haar hoofd en haar teen, die inmiddels ook was gaan bloeden.'Zal ik je ouders maar gaan bellen?' vroeg hij aan Norah.'Okee maar mijn vader is op zijn werk en mijn moeder is aan het helpen op de school van mijn zusje.' Een paar uur later zat ze bij de spoedeisende hulp. Haar moeder vond het nodig om daar heen te gaan. 'Wat een pijnlijke dag' dacht Norah. Ze wist nu zeker dat ze naar een andere school wilde...

Reageer (2)

  • loesje257

    Hihi je moet ook vertelden over dat we dood gingen in dat warme lokaal met 3 klassen:)

    1 decennium geleden
  • Liesaa

    ik hou van dit verhaal _O_

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen