Foto bij ¦35¦

‘Lee!’ Verbaasd keek Leah op. Ze zat op de veranda op de schommelbank. ‘Hey Mai.’ Ik liep naar haar toe. ‘Heb je je spullen al gepakt?’ Ze knikte en wees naar de pas op de veranda. ‘Kom je dan?’ Ze knikte en pakte de tas op. Samen liepen we naar mijn huis. ‘Kom binnen.’ Zei ik en ik opende de deur. ‘Nou, je weet waar mijn slaapkamer is, ik ga even eten halen, pizza?’ Ze knikte. Ik liep weer naar buiten. Meteen liep ik naar het kleine supermarktje. Ik pakte vier willekeurige pizza’s uit de diepvries. Ik rekende af en liep weer naar buiten. Harry Clearwater stond bij de rand van het bos met nog een paar mannen, allemaal hadden ze geweren. Verbaasd liep ik naar Harry. ‘Wat gaan jullie doen?’ ‘We gaan de bossen uitkammen Isabella, de dochter van Charlie,’ Hij wees naar een man die een al dieper in het bos, ‘Had aan hem verteld dat ze wolven had gezien in het bos en Charlie denkt dat de wolven mensen doden.’ Vertelde hij. Ik knikte. ‘Ik zeg wel tegen de jongens dat ze moeten oppassen.’ Hij knikte en liep het bos in. Ik liep naar Sam’s huis, maar ik vond alleen Emily. ‘Waar is iedereen?’ ‘Er is een vampier in het bos geroken, een die het op Bella heeft.’ Ik knikte. Maar als Bella het weet van ons, waarom zij ze het dan tegen haar vader? Ik verliet het huis en ging weer naar mijn huis. ‘Leah! Pizza!’ Ze kwam vanuit de woonkamer en pakte de pizza van me en liep ermee naar de keuken. Toen de eerste twee pizza’s klaar waren zaten we ze op de bank op te eten. We hadden verschrikkelijk veel plezier totdat Leah opeens werd gebeld. ‘Met Leah.’ Haar gezicht betrok tot ze plotseling begon te snikken. Ze hing op en barste in tranen uit. Ik omhelsde har troostend. ‘Wat is er gebeurt?’ ‘Pap heeft een hartaanval gehad,’ Ze huilde nog harder, ‘Hij is dood.’ Ik omhelsde haar stevig. ‘Gecondoleerd.’ Fluisterde ik zacht. ‘Ik breng je naar huis.’ Ik liet haar kort los, rende naar boven en pakte haar tas en trok haar overeind. Terwijl Leah huilend tegen me aanleunde liep we naar haar huis. Het was er erg druk, alsof heel La Push er was, wat zeker het geval was. Sam probeerde de meeste mensen weg te krijgen wat ook behoorlijk lukte. De Clearwaters moesten eerst zelf hun verdriet verwerken. Toen de laatste mensen het huis verlieten, inclusief Sam, liep ik met Leah naar binnen. Ik liet de tas op de veranda staan en bracht Leah naar de bank waar Sue ook zat. Ze omhelsde elkaar. Ik liep naar de keuken en zette thee op. Ik weet nog toen Jason dood ging zijn ouders mij voor een korte tijd in huis namen om elkaar te steunen met het verdriet en het eerste wat ze deden was mij iets te drinken geven, ik werd er rustiger van toen. Ik pakte drie kopjes en vulde ze. Ik pakte twee kopjes en zette ze op de tafel bij Leah en Sue. Sue keek me dankbaar aan. Ik liep terug naar de keuken en pakje het kopje voor Seth. Met het kopje in mijn hand liep ik naar zijn slaapkamer waar zacht gesnik uitkwam.


~~{*}~~

Lekker lang hoofdstukje Hea?

Reageer (5)

  • TimeTravel

    Awwh, zo zielig ! Arme clearwaters!

    1 decennium geleden
  • Dreambelievr

    Arme Seth. Arme Leah. Zo erg.

    1 decennium geleden
  • Troians

    Aaaaaaaawwwwhhhh
    Snel verder
    Xxxx(huil)

    1 decennium geleden
  • oomsjes16

    aawwh,
    snel verder!!!

    1 decennium geleden
  • Phlegethon

    Aww. Wat een zielig hoofdstukje.
    Arme Seth en Leah(huil)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen