Toen ik en Ginny in de huiskamer kwamen hing er een groot spandoek met de tekst, GEFELICITEERD RON EN HERMELIEN, ONZE NIEUWE KLASSENOUDSTES!!!
Het zag er zo feestelijk uit als mogelijk was in het troosteloze Grimboudplein 12. Niemand zou mij ooit tot klasseoudste benoemen, beantwoordde Sirius een vraag die iemand had gesteld voor we binnenkwamen, ik kreeg teveel strafwek, net als James. Nee, Lupos was de braverik, hij kreeg de badge.
Er werd waarschijnlijk gedacht dat ik mijn vrienden in het gareel zou krijgen, zei Lupos, uiteraard was dat ijdele hoop.
Ik ben nooit klasseoudste geweest, zei Tops, het hoofd van mijn afdeling zei dat het mij aan verscheidene eigenschappen ontbrak.
Wat dan? vroeg Ginny.
Het vermogen om me te gedragen.
Ginny schoot in de lach.
Dat heb je Anne dan aangeleerd, zei Lupos.
Lupos had een jaar les gegeven op zweinstein en had, net als alle andere leraren, zijn handen volgehad aan mij strafwerk geven en mij uit de problemen houden. Ik kwam in de buurt van het record regels breken, dat op dit moment nog op de naam van Sirius en James stond, daaronder Fred en George en dan als derde mij en daarna kwam Ginny.
Sturen ze nooit een uil naar de meneer en mevrouw Cullen als je regels overtreed, vroeg Hermelien, ik bedoel, zij hebben de voogdij over jou.
Daar zijn ze mee gestopt, het intereseert Carlisle en Esmé niets of ik regels overtreed, ze hebben wel meer aan hun hoofd.
Dat kan toch niet, zei mevrouw Wemel.
Jawel hoor mevrouw Wemel, ze zorgen goed voor me, het intereseert hun alleen niet als ik op school een of ander onbelangrijk regeltje overtreed.

Reageer (2)

  • SweetDemon

    ik wil ook zoon ouders die zich er niets van aantreken wat je op school doet (hoera)

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen