Foto bij 4. Vanaheim

De rest van de treinreis verliep redelijk saai. Blaise en Draco hadden het over een nieuwe racebezem, de Vuurflits. Daphne’s ogen gleden willekeurig naar het kleine raampje van de coupe, waar zo af en toe mensen voorbei kwamen zetten. ‘Heb je het gelezen, van de Wemels, in de ochtendprofeet?’ snerkte Draco’s stem plots wat harder. Blaise knikte, ‘Hebben de Wezels toch eindelijk wat galjoenen te pakken gekregen,’ grijnsde hij sluw. ‘Die hebben de tijd van hun leven gehad.’ ‘Heb je eigenlijk nog iets van Emily gehoord?’ vroeg Blaise toen hij zag dat zijn opmerkingen niet het gewenste effect leken de hebben op ons. Daphne knikte. ‘Ze gaat de komende jaren naar Vanaheim samen met haar neef en keert daarna waarschijnlijk met haar neef terug naar Zweinstein,’ vertelde Daphne spijtig. ‘Sinds wanneer heeft Emily eigenlijk een neef?’ vroeg Daphne verbaast aan Draco. ‘Aangetrouwd. Haar tante, Willow, is hertrouwd en haar nieuwe man heeft kennelijk een zoon,’ zei hij vlug. ‘Willow, de zus van Emily’s moeder?’ vroeg Blaise. Draco en Daphne knikte. ‘Maar die was laatst toch al getrouwd?’ merkte Blaise op. ‘Ik denk dat jij en je moeder de laatste zijn die daar iets over kunnen aanmerken,’ grijnsde Daphne. Daphne had gelijk, de moeder van Blaise had al zo’n zeven mannen versleten, die allemaal onder verdachte omstandigheden waren gestorven. Daphne wende somber haar blik af naar het raam. Emily was de beste vriendin van Daphne, de vriendin van Draco en verder ook nog eens de gedoodverfde koning van Zwadderich zoals andere Zwadderaars haar graag zagen. Maar na twee jaar geregeerd te hebben op Zweinstein was ze na de zomer plots in een soort uitwisselingsproject beland wat er voor zorgde dat Daphne haar vriendin moest missen. Vanaheim was een oeroude school die destijds nog is opgericht door het Keltische Wicca verbond. Het was een eer om daar te mogen studeren omdat daar enkel volbloeden werden toegelaten en het niveau vele maten hoger lag dan de meeste andere toverscholen. Veel zuiverbloedfanatiekelingen zagen dat dan ook als het levende bewijs is dat volbloed beter was. Sommige dachten dat Emily daar heen was gestuurd omdat haar ouders teleurgesteld waren dat het de geheime kamer vorig jaar niet was gelukt om Zweinstein te zuiveren. ‘Een geweldige school heb ik gehoord. Mijn ouders wilde mij daar eerst ook heen sturen,’ merkte Blaise op. ‘Ik hoorde dat ze over een paar weken een weekendje langs komt,’ probeerde Draco Daphne op te beuren. Deze drie Zwadderaar waren dan misschien het meest vals en doortrapt van hun hele afdeling, maar hun zuiverbloed had een band geschept. Draco stond op. ‘Ik denk dat ik Korzel en Kwast maar eens ga zoeken. Ze zullen vast weer verdwaald zijn,’ zuchten hij vermoeid. Blaise nam van Draco’s afwezigheid gebruik door languit over de bank te zitten. ‘En weet je al naar welke afdeling je gaat?’ vroeg Blaise in een poging een gesprek aan te knoppen. ‘Zwadderich, natuurlijk,’ antwoorden Astoria alsof dat de domste vraag was die hij kon stellen. ‘Mooi zo. Ik wilde het even zeker weten,’ grijnsde Blaise goedkeurend.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen