Een lichte zonnestraal viel de heerlijk warme kamer binnen.
Lina werd rustig aan wakker en opende zachtjes haar ogen.
Mooi weertje! dacht ze in zichzelf.
Misschien kon ze nu wel iets zomers aandoen voor de vergadering van deze middag.
"!@#!~("
"Pf", zuchtte Lina, "wat nou weer?"
"Niks gebeurd!" Hoorde ze Lucy van beneden roepen.
Ach, nu ze eenmaal wakker was zou ze maar opstaan zeker?
Ze gooide haar deken opzij en liep wankelend op de deur af.
Haar haar stak alle kanten uit, zoals gewoonlijk.
Als ze geen ochtendhumeur zou hebben zou het er zelfs grappig hebben uitgezien.
Lina nam haar lichtblauwe kamerjas van Mickey Mouse (die ze ooit eens van haar tante had gekregen) en liep behoedzaam naar beneden.
Eenmaal de laatste trede knipperde ze even met haar ogen.
"Wat heb je...?" Verbijsterd keek ze rond op zoek naar Lucy. Lang moest ze alleszins niet zoeken!
"Hoho, relax man!" een hoofd schoot boven de zetel uit en keek Lina glimlachend aan.
Bij Lina's kwade blik vervolgde ze snel: "Zie je dan niet dat ik een kater heb?"
Heel de tafel lach vol met lege bierflesjes en nootjes!
Dat ze zich niet schaamt begrijp ik niet!
Maar zonder er nog veel woorden aan vuil te maken nam ze haar toverstok.
"Acio bier!"
De deur van de koelkast vloog open nog geen 5 seconden later ving Lucy het flesje behendig op. Ze wist dat bier tegen haar kater zou helpen.
"Bedankt..." mompelde ze terwijl ze het flesje met haar opener opendeed.

Reageer (1)

  • Histoire

    Heeeel snel verder
    xxx
    Je schrijft goed(flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen