Foto bij 003.

Boos loop ik door de trein, op zoek naar een coupé die niet vol zit. Uiteindelijk kom ik bij Potter en Weasley terecht, de enige coupé die nog niet vol zit. Ze zitten bij een meisje met bruin haar. Ik haal diep adem en loop de coupé in. Meteen schiet Potter recht en trekt zijn toverstok. "Wat moet je?" sist hij. "Ik wou even sorry zeggen voor Draco," zeg ik. De jongen knikt en bergt zijn toverstok op. "Ga zitten," zegt het meisje uitnodigend, "ik ben Hermione Granger, en waarschijnlijk ken je Harry Potter al. En dat is Ron Weasley." Ik glimlach naar iedereen. "Ik ben Katie." Harry trekt zijn wenkbrauwen op. "Wat is je achternaam?" "Als ik dat zeg, mogen jullie me direct al niet." Ik zie een nieuwsgierige uitdrukking over Harry's gezicht heen glijden. "We beloven je dat we niet boos worden," zegt Ron ongeduldig. Ik zucht diep en hoop dat ze die belofte nakomen. "Riddle," zeg ik dan zachtjes. De reactie van Harry had ik wel verwacht. Hij kijkt me eerst woedend aan, maar na een paar seconden verzacht zijn blik. "Ben je opgegroeid bij hem?" vroeg Hermione zachtjes en ik knik. "Ja, de enige aardige persoon die daar was, was Draco Malfoy. Maar net begon hij tegen me te schreeuwen en beweerde dat ik hem uitlachte. Wat deels ook wel waar is, maar ik wil gewoon de Draco die ik thuis heb, niet de klootzak hier." Hermione knikt instemmend en ik weet dat we dikke vriendinnen kunnen worden. Eindelijk eens vriendschap in mijn leven. "Hoe komt het dan dat je niet zo'n ongelofelijke bitch bent?" vraagt Ron en onmiddellijk kleurt hij rood. Ik schiet in de lach. "Was ik eerst ook, maar ik wist niet beter. Ik was in het donker opgegroeid. Dan ga je je ook zo gedragen. Maar jullie zijn aardig en nemen me zoals ik ben, niet door mijn afkomst." Ik bloos lichtjes. Iedereen knikt instemmend en ze leggen me alles uit over Hogwarts, de streken die Fred en George Weasley, de broers van Ron, hebben uitgehaald, en de leraren. Snape ken ik natuurlijk al, en ik heb hem nooit gemogen. Ik hou van goed verzorgd er uit zien, en hij ziet er dus echt niet goed verzorgd uit.

Reageer (4)

  • fungi

    Pliessss snel verder(baby)

    1 decennium geleden
  • fungi

    echt leuk goed bedacht

    1 decennium geleden
  • varya

    leuke story!!
    nieuwe ABO!!!!!
    snel verder

    1 decennium geleden
  • NomnomNick

    TOLL :D.

    Snelverder <#.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen