Foto bij [SA] Coffee or Tea?

“Heb je beslist wat je wil?” wordt me toegefluisterd. Ik wil ‘ja’ zeggen. Het lijkt me geweldig om ja te zeggen, maar ik kan het niet. Het is niet eerlijk tegenover mezelf. Ik zou nee moeten zeggen, maar ik durf niet. Bang om iemand te kwetsen. Als ik ja zou zeggen dan maak ik iedereen blij, mezelf er niet bijgerekend. Waarom zijn keuzes soms zo moeilijk? Sommige keuzes verscheuren je van binnenuit. Bij sommige keuzes zal er altijd een gekwetste vallen. Soms zelfs een levenslang durende letsel die niemand kan verhelpen. Iets dat je meedraagt als een tweede huid. Andere keuzes zijn zo makkelijk dat je het eigenlijk niet meer ziet als een keuze. ‘Zal ik koffie of zal ik thee nemen?’. Mijn keuze zit tussenin de twee grote groepen. Denk ik. Ik weet het eigenlijk niet zo goed. De gevolgen van ieder antwoord zijn me onbekend. Ik moet de gok nu wagen. Zal ik iedereen blij maken of laat ik misschien wel een bom barsten? De vraag zindert opnieuw door mijn oren. Een moment van lege gedachten overspoelt me. “Nee.” Met bange ogen kijk ik op. “Is goed hoor, ik wacht tot je het wel weet.” Een vriendelijke glimlach straalt naar me toe.

© Erica

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen