Foto bij Do you wanna be friends again?

Ik en Ginny gingen bij Daan en Simon zitten, Simon keek me boos aan en begon zwijgend aan zijn eten. 'Simon, het heeft geen zin als we zo tegen elkaar blijven doen, we zitten allebei in Griffoendor en hebben dezelfde vrienden, we moeten echt een keer praten.'
'Praat maar.'
'Dit bedoel ik dus, Ginny en Daan lijden hier ook onder.'
'O en nu ben jij de goedheid zelve?'
'Nee, er zijn dingen gebeurd waar ik ook niet trots op ben maar ik heb niet opeens een hekel aan je gekregen.'
'Dus in die paar 4 weken voor je het uitmaakte is er zo iets enorms belangrijks gebeurd dat onze relatie eraan kapot ging en je me niet mag vertellen waarom?'
'Na twee weken, het duurde nog een week voordat ik doorkreeg dat het ook gevolgen voor ons zou hebben.'
'Ik kreeg die brief na vier weken.'
'Brieven uit Amerika doen er wat langer over en jij hebt geen mobiel.'
Toen snapte alleen Daan het nog, 'Wat is een mobiel?' vroeg Ginny.
'Ken je de gewone telefoon?'
'Ja.'
'Nou eigenlijk is het een hele kleine telefoon die je overal mee naartoe kan nemen zodat je mensen kan bellen of tekstberichten schrijven.'
'Heb jij er een?'
'Bij mijn familie, ze nemen hem mee als ze me op komen halen.'
'Komen ze uit Amerika naar het station?'
'Nee, Carlisle is een oude vriend van Perkamentus, ze komen hierheen en reizen dan met de trein mee terug, omdat ik zogenaamd in gevaar ben.'
'Heb je me daarom gedumpt?'
'Nee joh, ik ben al sinds de meivakantie in gevaar.'
'Waarom ben jij in gevaar?'
'Nou iemand heeft de volturi ervan op de hoogte gebracht dat ik bij de Cullens rondhang, nu willen Aro, Caius en Marcus mijn inlijven.'
'Juist.'
Hermelien kwam bij ons zitten, "Wat vinden jullie van onze lessen van Omber?'
'Hermelien', zuchtte ik, 'moet ik dat nog gaan vertellen?'
'Nee, als jullie goede lessen willen kom dan tijdens ons volgende tripje naar Zweinsveld naar Zwijnskop.'
'Van wie?' vroeg Simon.
'Harry natuurlijk', ik moet met Marcel gaan praten, ik zie jullie nog wel.'
Simon keek haar na, 'Gaan jullie?'
'Natuurlijk', zei ik, 'Al was het maar om Omber dwars te zitten.'
'Ik ga ook', zei Ginny, 'Ik vraag Michel straks of hij meegaat.'
Daan keek naar Simon, 'Ook als wat Harry zegt niet waar is is het altijd handig om jezelf te leren verdedigen.'
'Jij gaat gewoon mee', zei ik tegen Simon, 'Als je het nutteloos vind kan je altijd vertrekken.' Ik probeerde hem smekend aan te kijken maar doordat hij meteen in de lach schoot wist ik dat het niet lukte, 'Oké oké, ik ga mee als je nu weer normaal gaat kijken ik word bang.' Ik glimlachte tevreden, het zou misschien even duren totdat Simon weer helemaal normaal tegen me deed maar ik had goede hoop.

Reageer (2)

  • SweetDemon

    hoop jeej

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen