Foto bij #1

Ik ga de Engelse namen gebruiken, omdat ik dat veel echter vind klinken. Maar als jullie liever de Nederlandse willen, dan zal ik de Nederlandse namen gebruiken. And tell me what you think about this story so far! ;D

"Hey, Maria! Je moet opstaan, straks komt die man van Hogwarts naar hier!", riep Nes.
"Hmmm, is het al zo laat?!" Maria stond op en kleedde zich aan. Het was vandaag 1 september en dus een nieuw schooljaar, maar het ging geen normaal schooljaar worden voor Nes en Maria. Nee, vandaag gingen ze voor het eerst naar Hogwarts, een bekende toverschool. Ze waren begin juli verhuist naar Engeland, omdat ze een jaar geleden hadden ontdekt dat ze allebei heksen waren en sindsdien zijn ze de beste vriendinnen. In België had je geen speciale school voor heksen en tovenaars, dus moesten ze wel naar Engeland verhuizen. Maria was een halfbloed en Nes een Muggle-born. Haar familie had haar verlaten toen ze hadden ontdekt dat ze een heks hadden in hun familie en Nes mocht bij Maria intrekken. Er werd op hard op de deur geklopt.
"Ik doe wel open.", zei Nes vrolijk. Ze deed de deur en daar stond een man met een baard die zo groot was dat hij zich moest bukken om door de deur te gaan.
"Hallo, ik ben Rubeus Hagrid, maar noem me maar Hagrid. Jullie zijn zeker Maria en Nes?", zei de man.
"Euuh, ja, dat zijn wij.", zei Maria die nog steeds verbaasd was van de grootte van Hagrid.
"Oké, dan ben ik aan het juiste adres. Ik moet jullie eerst naar Diagon Alley brengen voor jullie spullen, zoals boeken, toverstaffen en schoolgewaden." Maria en Nes namen afscheid van Maria's ouders en vertrokken samen met Hagrid op zijn vliegende brommer. Het was raar om boven de wolken te zoeven, zeker als je het niet gewoon bent. Ze vlogen nu boven Londen en keken hun ogen uit.
"We zijn er bijna, houd je maar goed vast!" zei Hagrid. Uiteindelijk landden ze in een klein steegje voor een kleine pub die blijkbaar de Leaky Cauldron heette. Ze gingen naar binnen en er zaten heel veel mensen.
"Ah, Hagrid! Hallo, het gebruikelijke?" vroeg de man achter de toog. "Nee, sorry, ik heb belangrijke zaken te doen." Hagrid wees naar Maria en Nes.
"Oh, en wie mogen dat wel zijn?"
"Maria en Nes."
"Hallo!" zeiden ze in koor. Hagrid ging al voor en ze volgend hem naar wat blijkbaar een doorgang was voor naar de opslagplaats te gaan. Ze stonden voor een bakstenenmuur en Hagrid tikte er 3 keer op. De muur begon te bewegen en in 1,2,3 was er een doorgang naar een straat vol met heksen en tovenaars. Maria en Nes konden hun ogen niet geloven.
"Haha, jullie gezichten! Het doet me denken aan Harry toen hij hier voor de eerste keer kwam." zei Hagrid lachend.
"Harry?" vroeg Nes.
"Harry! Harry Potter!" Ze keken Hagrid vragend aan.
"Kom nou, je gaat me toch niet vertellen dat jullie Harry Potter niet kennen?" Ze schudden hun hoofden...

Reageer (5)

  • LunaTuna

    Klinkt bekend:P

    1 decennium geleden
  • LTomlinson

    Verder(krul)

    1 decennium geleden
  • Voldielover

    Leuke story SSSSNEL VEDER!(flower)(H)
    xxxxxxxxxxx,Alphy

    1 decennium geleden
  • Nirry

    thnx voor de reactie :3

    1 decennium geleden
  • Attina

    snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen