'Waarom zouden we die nodig hebben?' vroeg een huffelpuf die volgens mij Smid heette.
'Omdat jeweetwel terug is' zei Hermelien.
'En waarom zouden wij dat geloven?' vroeg Ginny's vriendje Michel.
'Omdat Perkamentus het zegt sukkel', zei ik fel.
'Omdat Harry het zegt', zei Smid.
Harry stond op, 'Hier op school is alles anders, als je iets verkeerd doet kan je het morgen weer proberen, maar in het echte leven, als je een vriend ziet sterven', hij liet zijn blik even bij Cho hangen,'en ieder moment zelf vermoord kan worden, dan heb je geen tweede kans.'
'En jij gaat ons leren om onszelf te verdedigen?', vroeg een Ravenklauwer wiens naam ik niet wist spottend.
'Klopt het dat je een patronus kan oproepen?', vroeg Loena in een duidelijke poging om Harry te helpen.
'Ja', zei Hermelien, 'ik heb het gezien.'
'In ons tweede jaar doode hij de basilisk met het zwaard van griffoendor.' zei Ron.
'In de 1ste redde hij de steen der wijzers van jeweetwel', zei Marcel.
'En vorig jaar heeft hij echt met jeweetwel gevochten.' zei Hermelien, 'Daarom hebben we die lessen nodig.'
'Ze heeft gelijk', zei Ernst Marshman, een huffelpuf die ik alleen van naam kende, 'Dit is belangrijker dan al het andere en dan reken ik de SLIJmbALlen mee.'
'Als iedereen die les wil krijgen van Harry op deze lijst zijn naam zet laten we jullie weten wanneer we de eerste bijeenkomst is.' zei Hermelien.
'Het mag niet samenvallen met de zwerkbal trainingen', zei Angelique, alle zwerkbalspelers vielen haar bij.
'We kunnen vast wel een avond vinden dat we allemaal kunnen', zei Harry.
'Ik zette mijn naam en besloot dat ik het beste buiten kon wachten.

Reageer (1)

  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen