Uitgeput liet ik me in een stoel zakken, het was de laatste dagen moeilijk om ongedeerd door de gangen te lopen. De eerste zwerkbalwedstrijd van het seizoen kwam eraan, Griffoendor tegen Zwadderich, het was gewoon vragen om problemen. Alicia was vandaag naar de ziekenzaal afgevoerd met gigantisch gegroeide wenkbrauwen, het werk van een jager van Zwadderich. Angelique kwam bij me zitten, 'Heb jij al problemen gehad?'
'Voornamelijk beledigingen, bedreigingen en een paar mensen hebben geprobeerd me te vervloeken, je moet je toverstok gewoon non-stop vasthouden.'
'Dat lijkt me behoorlijk moeilijk.'
'Is het ook.
'Ik heb echt geen zin in het avondeten.'
'Waarom niet?'
'Dan moet ik de gangen weer over.'
'Dat heb ik ook maar als je niet gaat krijgen ze hun zin en dat gun ik die lafbekken niet.'
'Wist je dat Sneep nog steeds zegt dat Alicia zichzelf vervloekt heeft?'
'Ik had het vreemde vermoeden, want die lieve zwadderaars zouden nooit zoiets verschrikkelijks kunnen doen.'
'Inderdaad, wat zou ik geschokt zijn...'
'Als ze eens een keer vriendelijk zijn.'
'Ik ga naar mijn kamer, ik zie je morgen op het veld.'
'Inderdaad, we hebben een wedstrijd te winnen. Ik ga nu maar, dan heb ik kans dat ik terug ben voor het op de gang wemelt van de zwadderaars.'
'Nou veel succes, tussen haakjes ik zou maar uitkijken bij het schilderij van heer palagon wacht een groepje zwadderaars op een speler van Griffoendor.'
'Hoe weet je dat?'
'De grijze dame waarschuwde me dus ik heb een omweg gemaakt.'

Ik liep, nou ja, sloop door de gangen van het kasteel om te voorkomen dat ik mijn avondeten op de ziekenzaal zou krijgen. 'Anne, wacht even.' Fred en George hadden zich achter een beeld verstopt. 'Over 30 seconden kunnen we onopgemerkt naar de grote zaal.''
'Komt Harry ons dan redden met zin onzichtbaarheids mantel?'
'Nee, dan worden Malfidus, Korzel en Kwast afgevoerd met een tong van anderhalve meter.'
'Tontongtofees?'
'Inderdaad, we hebben een paar van onze eerste in hun tas laten vallen.'
'Jullie hebben me gered.'
'Er kwam een enorme groep leerlingen van zwadderich door de gang gelopen waardoor de drie slachtoffers van Fred en George.' We kwamen snel uit onze verstopplek en renden in de richting van de grote zaal om in recordtempo eten naar binnen te werken en zo snel mogelijk weer terug naar de leerlingen kamer te gaan terwijl we de gang met het schilderij van heer Palagon probeerde te ontwijken, zodat we uitgeput in de uitgestorven leerlingenkamer terecht kwamen.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen