Zwadderich v.s. Griffoendor
Omdat ik niet alle namen wist heb ik er een aantal maar gewoon verzonnen en Angelique heet Wevers.
Ik stond klaar om het veld op te gaan, klaar om te winnen. 'EN DAAR ZIJN DE TEAMS', de stem van Leo Jordaan galmde door de microfoon, 'BEIDE TEAMS HEBBEN ENKELE NIEUWE SPELERS DIE ZICH NU VOOR HET EERST GAAN BEWIJZEN. DE SLURK WORD LOSGELATEN, SPINNET, WEVERS, CULLEN, WEVERS, SPINNET, WEVERS, CULLEN, CULLEN SCOORT, 10-0 VOOR GRIFFOENDOR. ZWADDERICH IS IN BALBEZIT, STEENHOUWER, SERPENT, WEMEL MEPT EEN BEUKER NAAR SERPENT EN SPINNET IS IN BALBEZIT, SPINNET, CULLEN, WEVERS, CULLEN, SPINNET, CULLEN, SPINNET, SPINNET GOOIT NAAR WEVERS, WEVERS MOET UITWIJKEN VOOR EEN BEUKER VAN KWAST EN BIJLHOUT IS IN BALBEZIT, SERPENT, BIJHOUT, SERPENT, STEENHOUWER EN SERPENT SCOORT, 10-10. WAT ZINGEN DIE ZWADDERAARS TOCH?'. Leo hield zijn mond even en uit de tribune van zwadderich steeg gezan op:
'Wemel is stekenblind,
de slurk paseert hem steed gezwind,
wij hebben aan geen kind,
daarom zingt zwadderich eensgezind,
Wemel onze vriend.'
'SERPENT SCOORT, 20-10 VOOR ZWADDERICH, WEMEL EN WEMEL LIJKEN HET LIET NIET ERG TE WAARDEREN EN MEPPEN BLATER, DE WACHTER VAN ZWADDERICH EN SERPENT TEGEN DE GROND. POTTER DUIKT NAAR BENEDEN EN MALFIDUS VOLGT HEM, HEEFT POTTER DE SNAAI ECHT GEZIEN OF IS DIT EEN AFSLEIDINGSMANOUVRE?' Ik bevond me intussen tussen Steenhouwer en Bijlhout. 'WEVERS NADERT STEENHOUWER, STEENHOUWER GOOIT EN CULLEN VANGT HEM, GRIFFOENDOR IS IN BALBEZIT, EN POTTER VANGT DE SNAAI!!! GRIFFOENDOR WINT!!!!! WAT GEBEURT ER NOU? KORZEL HEEFT WEMEL TEGEN DE GROND GEMEPT MET EEN BEUKER.
Verschrikt keek ik naar beneden en zag Ron inderdaad op de grond liggen, meteen vloog ik naar beneden. Malfidus stond bij de rest van het team opmerkingen te maken. Toen ik wag geland leken Fred, George en Harry te begrijpen dat Malfidus ze aan het beledigen was. 'Hou ze tegen!' riep Angelique, ik stak snel mijn bezem uit en toen ze naar Malfidus rende struikelde George waardoor Alicia hem kon vastgrijpen terwijl Fred en Harry bezig waren met het verbouwen van Malfidus. Anderling kwam tussen beide gaf Fred en George een standje toen Omber kwam. 'Humhum, ik vroeg me af of je misschien hulp nodig hebt.'
'Dank je wel Dorathea maar ik kan dit heel goed zelf oplossen met Potter en Wemel.'
'Toch wil ik ook met ze praten, de rest van het team mag al gaan.'
We zaten met zijn vieren te wachten tot Fred en Harry terug zouden komen, de leerlingen kamer was overvol want iedereen wou weten wat de straf was alleen Ron lag in de ziekenzaal. Ze kwamen met hangende hoofden binnen zonder hun bezems. 'Wat moeten jullie doen?' vroeg Angelique.
'We mogen geen zwerkbal meer spelen.' zei Harry.
'George ook niet meer.' vulde Fed aan.
'Maar hij heeft niks gedaan!!' riep ik.
'Dat komt niet door mij.' zei hij zelf.
'Het probleem is,' zei Angelique, 'dat we nu een nieuwe zoeker en twee nieuwe drijvers nodig hebben, de selectie trainingen zijn volgende week zaterdag om 8 uur.' Teleurgesteld stroomde we de leerlingenkamer uit. Ginny kwam me achterna, 'Anne, denk je dat ik kans maak als zoeker?'
'Natuurlijk, je bent snel, behendig en kan geweldig vliegen, je moet het gewoon proberen, ik ga eten.'
Reageer (2)
zwerkbal wil ik ook kunnen
1 decennium geledennice
1 decennium geledensnel verder