Foto bij #8

Chapter 8.

De volgende dag werd Maria rustig wakker. Het was vrijdag, dus dat betekende dat het bijna weekend was. Vandaag zou ook de eerste les Defence Against The Dark Arts zijn. Toen ze hoorde van andere wat het vak inhield, vond ze het leuk klinken. Ze deed haar schooluniform aan liep naar de kamer waar ze Ron, Harry en Nes zag. Maria vond dat ze er allemaal heel erg moe uitzagen, maar ging niet vragen waarom.
"Goedemorgen, lekker geslapen?"
"Bwa, kan beter." Ron moest geeuwen en zei dat hij nog had liggen denken aan de I-pod van Nes, wat hij echt eng vond.
"Waar is Hermione eigenlijk?"
"Naar de bieb." zeiden Harry en Ron. Ze gingen allemaal naar de Grote Zaal voor het ontbijt. Tijdens het ontbijt zeiden ze niet veel tegen elkaar, omdat dat ze nog steeds te moe waren. Gelukkig hadden ze vandaag 2 uur tussenuren en konden ze doen wat ze willen. Na het ontbijt gingen ze naar het lokaal van Umbridge.
"Voor Dean je weer van me afpakt, ga je naast mij zitten?"
"Haha, tuurlijk. Geen probleem." Ze namen plaats in het midden van het lokaal. Maria zag dat ze les hadden met de Slytherins en keek of ze Draco zag. En ja, ze zag hem en zwaaide. Draco wist eerst niet wie er zwaaide, maar toen hij Maria zag, knipoogde hij naar haar. Professor Umbridge stond al vooraan in de klas en keek heel erg vreemd. Ze had een aanwezigheidslijst in haar handen en riep de namen van de klas af. Als dat eindelijk klaar was, begon ze te vertellen over de geruchten dat Youknowwho terug zou zijn. Ze zei dat het allemaal onzin was en dat de leerlingen beter de Daily Prophet zouden lezen want daar stond de waarheid in. Harry kon het niet meer aan en zei: "Het is geen leugen! Ik zag hem... Ik heb er tegen gevochten!"
"Nablijven, meneer Potter!" riep Umbridge.
"Dus volgens u is Cedric Diggory gewoon drop dead gevallen?"
"De dood van Cedric was een tragisch accident." De professor zag nu rood.
"Nee! Het was een moord, Voldemort heeft hem vermoord!" Bij de naam van Voldemort hapten de leerlingen naar adem.
"Nu is het genoeg! Ik zie je vanavond in mijn kantoor." Toen ze dat zei, maakte ze een lachje die zo hatelijk was. Iedereen was naar Harry aan het staren en hij was er zich bewust van, want hij keek direct naar zijn boek. De resterende tijd moesten de leerlingen de teksten hardop voorlezen. De sfeer in de klas was erg grimmig en niemand durfde wat zeggen tegen elkaar. Toen de bel was, hoorde je alleen het geluid van boeken die dichtsloegen en mensen die aan het opruimen waren. Gelukkig was het nu een tussenuur en konden nu doen wat ze wouden. Nes ging samen met Dean naar de leerlingenkamer en de Harry, Ron en Hermione gingen naar de Grote Zaal.
"Gaan jullie alvast, ik ga even naar de binnenplaats." zei Maria. Ze had Draco gezien en wou even praten met hem.

Reageer (3)

  • LunaTuna

    Oeeeehhh ^^

    1 decennium geleden
  • noraxxx

    nieuwe ABO
    ge-wel-dig
    snel verder(typing)
    xxx
    (K)(K)(K)

    1 decennium geleden
  • Elite

    Oelalaaa ;D (krul) Snel verder !

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen