Foto bij Time Turner || Five

I'd never settle down


~

Dude's! Sorry dat het zo lang geleden is!
Maar om het goed te maken krijgen jullie er drie.
Als het me lukt vier :3
Enjoy

O! En @Fallacy: Ik heb echt geen idee wat ik kan zeggen... Ik denk dat bedankt maar een deel van je reactie weet te bedekken.

August 5th 1983

'Well Isaac, we certainly miss your cooking when your in America.' Joseph leaned back, smacked his lips and rubbed his belly. Evelyn smiled and sipped her red wine. Her brother volunteered cooking and their parents took that as an excuse to skive the whole day doing who-knows-what. They came back with two bottles of wine, some flowers and they were telling stories all during dinner. Apparantly they went to the lake where they met and spent the whole day picknicking. Isaac laughed, 'I miss you guys to.' 'Oh dear Lord,' Evelyn gasped, 'People make a notation of this! Isaac appears to have feelings!' Delia, their mother, laughed. Isaac grabbed a piece of bread from the basket and threw it at his sister. Evelyn laughed, grabbed the piece and threw it back at him. 'You guys don't throw with food!' Delia said smiling. 'Yes, Dad has to eat,' Isaac said. Joseph laughed, 'Well thanks for that statement, but I've had quite enough, thank you.' Isaac stood up and started clearing the table for desert. When he was in the kitchen Evelyn retreated the letter from Hogwarts from under the pillow she was sitting on. 'Mum, Dad?' she cleared her throat. 'I er- well I got this letter from Hogwarts.' She handed the letter to her father who read it, his wife reading it over his shoulder. 'It asks me-' 'Well if I read it correctly it doesn't ask. It gives...' her father looked up and gave the letter to Delia who finished reading it. 'This is great sweetie!' she exclaimed when she put it down. 'Maybe this is just the thing for you!' she sounded exhilarated. 'Yes, but it's a teaching job... I'm barely out of school myself...' 'What does that matter?' her father asked. 'You're twenty-one, and you hated your old job,' he stated. 'My old job was babysitter to those devil kids from the Rilers,' Evelyn said taking another sip of wine. 'So you're not doing it?' her mother asked. 'I don't know...' Evelyn said truthfully. 'I hated all my teachers in lowerschool... What if they hate me?' she asked her parents. 'Since when do you care what people think of you?' her father asked laughing. 'But what if I screw up someone's education?' she asked. 'Honey they wouldn't have asked you if they didn't think you were capable,' het mother said. 'That's true,' Evelyn stated. She drank the last of her wine, thinking. What was the harm in taking the job? What was evene the harm in checking it out? 'Plus,' her father's voice said, 'It's just an interview.' Evelyn took the invitation from table and looked it over. Her brother came back from the kitchen with four pieces of cake. 'What did I miss?' he asked when he sat down. 'Your sister got a jobinterview at Hogwarts,' her mother said. 'Oh really?' Isaac asked. 'You think you're going to take the job?' Evelyn thought of his question, than thruthfully answered, 'Yes.'

~

'Nou Isaac, we missen je kookkunsten zeker wanneer je in Amerika bent.' Joseph leunde achterover, smakte zijn lippen en wreef over zijn buik. Evelyn glimlachte en nipte van haar rode wijn. Haar broer stelde voor dat hij zou koken en hun ouders gebruikten dat als een excuus om voor de hele dag te verdwijnen en wie-weet-wat te gaan doen. Ze kwamen terug met twee flessen wijn, een bos bloemen en ze vertelden het hele maal verhalen. Blijkbaar waren ze naar het meer gegaan waar ze elkaar voor het eerst hadden ontmoet en spendeerden de hele dag aan het picknicken. Isaac lachte, 'Ik mis jullie ook.' 'O lieve Heer,' hapte Evelyn naar adem, 'Mensen maak hier een notitie van! Isaac blijkt gevoelens te hebben!' Delia, hun moeder, lachte. Isaac pakte een stukje brood van het mandje en gooide dit naar zijn zus. Evelyn lachte, pakte het stukje brood en gooide het terug naar haar broer. 'Jongens, niet met voedsel gooien!' zei Delia glimlachend. 'Ja, pap moet het nog eten,' zei Isaac. Joseph lachte, 'Nou bedankt voor die opmerking, maar ik heb heb genoeg gehad, dank je.' Isaac stond op en begon de tafel af te ruimen voor het toetje. Toen hij in de keuken was haalde Evelyn de brief van Hogwarts onder het kussen waar ze op zat vandaan. 'Mam, pap?' ze schraapte haar keel. 'Ik eh- nou, ik heb deze brief gekregen van Hogwarts.' Ze gaf de brief aan haar vader die de brief las terwijl zijn vrouw meelas over zijn schouder. 'Het vraagt me-' 'Nou als ik het goed lees vraagt het niet. Het geeft...' haar vader keek op en gad de brief aan Delia. 'Dit is geweldig liefje!' riep ze uit toen ze brief neerlegde. 'Misschien is dit wel hét ding voor je!' ze klonk uitgelaten. 'Ja, maar het is een lerarenbaan... Ik ben nauwelijks uit mijn eigen school...' 'Wat maakt dat nou weer uit?' vroeg haar vader. 'Je bent eenentwintig, en je haatte je oude baan,' verklaarde hij. 'Mijn oude baan was babysitten op de duivelskinderen van de Rikers,' zei Evelyn en nam toen weer een slok van haar wijn. 'Dus je gaat het niet doen?' vroeg haar moeder. 'Ik weet het niet...' zei Evelyn waarheidsgetrouw. 'Ik haatte al mijn leraren op de basisschool... Wat als ze me haten?' vroeg ze haar ouders. 'Sinds wanneer kan jou het iets schelen wat mensen van je denken?' vroeg haar vader lachend. 'Maar wat als ik iemands opleiding verpest?' vroeg ze. 'Lieverd, ze zullen je niet gevraagd hebben als ze hadden gedacht dat je niet gepast zou zijn,' zei haar moeder. 'Dat is waar,' zei Evelyn. e dronk het laatste beetje van haar wijn, denkend. Wat was het gruwelijke van de baan nemen? Wat was het probleem van het alleen even bekijken? 'Plus,' zei haar vaders stem, 'Het is maar een sollicitatie.' Evelyn pakte de uitnodiging van de tafel en keek hem over. Haar broer kwam terug van de keuken met vier stukken taart. 'Wat heb ik gemist?' vroeg hij toen hij ging zitten. 'Je zus heeft een sollicitatiegesprek bij Hogwarts,' zei haar moeder. 'O echt?' vroeg Isaac. 'Denk je dat je de baan gaat nemen?' Evelyn dacht na over zijn vraag en antwoorde toen waarheidsgetrouw, 'Ja.'

Reageer (6)

  • Joffrey

    "'Well Isaac, we certainly miss your cooking when your in America.'", it's "you're". And "Isaac laughed, 'I miss you guys to.'", I think you mean "'I'll miss you guys, too'" (not sure about the comma, though ;x), because he is going to miss them when he's in America, but not yet, because he's still with them, right? "'My old job was babysitter to those devil kids from the Rilers,' Evelyn said taking another sip of wine." and I do believe you mean "primary school" instead of "lower school"? Not sure, though.
    Just tell me if my corrections annoy you, because I tried to help someone once and suddenly she and her friend started sending me these hate-mails about how she was dyslectic and couldn't help it and I was like: "OK, I'M SORRY, I only tried to help..." So, just tell me, OK?
    But yeah, this one was funny, cute and amazing all at once.
    Love.
    p.s. I love the name Isaac!

    1 decennium geleden
  • SilverSoul

    Aah, snel verder! <3

    Xx <3

    1 decennium geleden
  • Bastille

    ah wauw, super geschreven!

    1 decennium geleden
  • mOoNx

    snel verder

    -xx-

    1 decennium geleden
  • Redamancy

    ZO MOOI
    SNEL VERDER

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen