Foto bij -XIX-

~ The village ~

Zoals beloofd, extra spannende hoofdstukken!! ( ben terug van weggeweest :D)
Ohja, sorry dat deze tekst rood is.. Anders was hij zwart (bug ofzo..)



Het was prachtig wat ik voor me zag. Net alsof ik terug werd geflitst in de tijd. Voor mij lag een middeleeuws, verlaten dorpje. En hoewel ik zo ver ik kon kijken allemaal rotswand zag, was er toch licht. Dit klopte niet. Het was me nog niet eerder opgevallen, maar het was licht dat een rode gloed afgaf. Ik stapte het dorpje binnen, en zag dat mijn moeder's amulet een blauwe in plaats van rode gloed afgaf.
Weer iets dat waarschijnlijk niet klopte.
In het midden van het verlaten dorp stond een grote kerk. En vanaf ik naar de top bleef kijken, werd ik duizelig van hoogtevrees.
'Hey!' 'Hey, psssst.' een vrouw probeerde mijn aandacht te trekken.
Nieuwsgierig, maar dom, stap ik naar haar toe. Ze had net dezelfde amulet rond haar hals als Ewout, een rode.
'Jij ben niet van hier he?' vroeg de vrouw. Met haar arm hield ze een jong kind vast, met ook weer dat amulet. Maar deze was veel te groot voor het kind.
'Nee, dat ben ik inderdaad niet.' antwoordde ik.
'Hoe kom je aan dat amulet?' vroeg ze me onbeleefd en bot.
'Het was van mijn moeder.'
'Oooh.' de vrouw keek naar mij, en dat toverde een grote glimlach op haar gezicht. 'Jij bent het dus echt.' en ze ging met haar vinger door mijn haren.
Ik vond het maar eng.
'Kom je niet eens iets drinken bij mij thuis?' ik slikte. Het leek me niet betrouwbaar.
'Liever niet, het spijt me.'
'Ach, toe nou, dan kunnen we eens gezellig praten.'
'Nee mevrouw.' zei ik nog steeds beleefd.
'Waarom niet?' 'Dan kan ik je voorstellen aan mijn kinderen!' drong ze aan. Ze nam mijn arm vast.
'Nee!' riep ik, en ik rukte me los. Ik probeerde te vluchten.
'Ach komaan, ik kan je alles vertellen over je moeder!' riep ze.
Ik draaide me om. Ergens leek het niet betrouwbaar, maar voor iets meer te weten te komen over mijn moeder, wou ik het risico wel nemen. Ik nam het rode amulet snel uit mijn rugzak, en stak het in mijn broekzak.
Ik stapte naar de vrouw toe, en ging met haar mee naar haar huis. De vrouw opende de deur, en ik werd meteen overdonderd. Zoveel kinderen had ik nog nooit samen gezien. De vrouw liep naar de keuken en slaakte een bulderlach. Ik voelde een arm rond mijn nek. Ik gilde. Ik voelde een vochtige doek op mijn mond en rook verdovingsmiddel. Even later zag ik zwart voor mijn ogen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen