‘Tjonge wat fiets jij snel zeg’ zegt Noël voorzichtig alsof hij een poging doet het goed te maken.
Je wilt net een rotopmerking maken maar dan begint Noël eindelijk weer normaal te doen.
‘ik weet niet wat me daar overkwam, daar heb ik wel vaker last van.’ ‘dat ik dingen zeg die eigenlijk nergens op slaan.’
Hij ziet dat je gehuild hebt en hij doet een poging je te troosten: ’ik zal echt niet meer zo doen , dat meen ik en…’ Noël herinnert zich iets en vraagt:’ik zag Dante toen ik naar de boomhut fietste hij heeft je toch niet bedreigt of zo?’.
Je blik wordt wazig en je vertelt Noël over de ontmoeting met Dante.
Als je uitgesproken bent kijkt Noël je verbaasd aan ‘Dante? Dat is niets voor hem hij moet je wel heel bijzonder vinden.’ Zegt hij met een knipoog.
Noël krijgt een plannetje ‘als ik Dante nou eens vraag of hij met jou naar het feest wil, zou je Chantal dan aan mij willen koppelen.
‘wat zie je nu eigenlijk in haar?’ vraag je hem.
Noël schud zijn haar nonchalant uit zijn gezicht en zegt tot je verbazing: ‘niets, ze is gewoon knap’.
Je staart hem aan met open mond en je wacht op uitleg.
Noël vindt dit erg grappig en zegt: ‘ik ben niet verliefd op haar, ik doe het gewoon om de andere jongens jaloers te maken’ .
Ergens vindt je het wel een opluchting dat Noël niet verliefd is op Chantal, maar je bent nog steeds gekwetst omdat Noël jou niet gevraagd heeft.
‘oke, dan ga ik met Dante en jij met Chantal’ zeg je zakelijk.
Noël knikt, hij is blij dat je het niet erg vindt dat hij met Chantal gaat.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen