Foto bij 005

Syrena.

Normaal vind ik schoolspullen kiezen heel leuk. Welke agenda, kleur kaftpapier en patronen op m'n schriften zal ik kiezen? Maar dat was gewoon schoolspullen kiezen, in de tovenaarswereld was dat compleet anders. Ze hadden qua stijl van de spullen maar een stijl: middeleeuwse zwerverstijl. Niet om moeilijk te doen maar het was gewoon zo. De kaften van de boeken waren vodden in een kotskleur en ze stonken ook nog eens heel erg. Bovendien was het schoolkostuum hooguit belachelijk. Dat ging ik toch niet dragen?! De winkelstraat - die je eigenlijk niet zo kon noemen want hij had alleen krotjes waar een soort van winkels in zaten - zat volgepropt met zwervers die tovenaars bleken te heten. Ik mocht blijkbaar ook een dier meenemen. Ik vond alleen geen geschikt dier tussen alleen uilen, katten, padden en ratten dus ik besloot mijn konijn Crispie de school binnen te smokkelen.
Okee, dus hier zat ik dan, met m'n vader uit te rusten in een vaag stampvol café de Lekke Ketel. We zagen er heel raar uit, daar had ik geen spiegel voor nodig. Zo'n halfvergaan cafeetje met allemaal mensen die er echt zo lord of the rings-achtig uitzagen en wij met m'n pa in net pak en ik in m'n skinny jeans, ballerina's en topje. Ik was echt moe dus ik pakte mijn flesje water uit m'n tas en dronk gulzig, dat winkelen in deze wereld was ik niet gewend. Ik zuchtte, hoorde ik hier wel thuis. Hier pastte ik eigenlijk toch niet bij ?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen