Foto bij #14

Chapter 14.
Soundtrack voor dit hoofdstuk.

Al snel veranderde september in oktober. Het was herfst en de blaadjes van de bomen werden snel rood, bruin en geel. Vandaag was het ook de eerste match Quidditch. Gryffindor tegen Ravenclaw. Maria werd opgewonden wakker omdat ze nog nooit een Quidditch match had gezien. Dat gold ook voor Nes die ook opgewonden was. Na het ontbijt liepen de Gryffindors en de Ravenclaws met hun huiskleuren naar het Quidditchveld. Toen Maria Draco zag, vroeg ze of hij mee wou gaan. Hij zei dat het onlogisch zou zijn voor een Slytherin die voor een ander team dan de zijne zou supporteren.
"Maar ik zie je wel na de match zeker?" Zijn oogjes glinsterden in de zonneschijn.
"Ja, tuurlijk! Reken er maar op! Maar ik moet nu gaan." zei ze en gaf snel een kusje op Draco's lippen. Maria rende vlug naar Nes, Ron en Hermione. In de leerlingenkamer had Ron alles verteld over Quidditch, wat de regels waren en wat de spelers moeten doen. Toen Maria nog niet wist dat tovenaars ook een sport hadden, vond ze voetbal altijd al leuk. Maar nu wist ze dat Quidditch haar lievelingssport ging worden. Gewoon al hoe Ron het uitlegde, vond ze fascinerend. De tribunes zaten al heel erg vol, maar toch vonden Maria, Nes, Ron en Hermione een plaatsje naast Dean, Seamus en Neville.
"Hey, Neville! Heb je er zin in om naar de match te kijken?" Neville was een jongen die meestal verlegen was en niet zo goed was in Potions. Hij was ontzettend bang van Professor Snape en zijn beste vak was Herbology.
"Hoi, euh, tuurlijk heb ik er zin in. Het is Gryffindor dat speelt, dus dat maakt het echt leuk!"
"Ik heb nog nooit naar een match gekeken, is het spannend?"
"Reken maar dat het spannend is!" Opeens begon het publiek te roepen en te juichen, dat kon maar 1 ding betekenen: Het begon! Eerst kwam Ravenclaw met hun spelers en de Ravenclaws schreeuwden hun namen. Maar al snel kwamen de Griffindorspelers met Harry als hun Zoeker. De tribune aan Maria's kant ontplofte bijna, zo'n enthousiasme had ze nog nooit meegemaakt. Natuurlijk deed ze mee, want ze zat in Gryffindor. Madame Hooch floot op haar fluitje en de wedstrijd begon
"Ron? Wat moet Harry nu precies doen als Zoeker?"
"Wel, Harry moet de Golden Snitch zien te vangen. Het is een klein vliegend balletje en is heel erg moeilijk te zien." Maria knikte en keek snel terug naar de wedstrijd.
"Gryffindor scoort! Het is 10-0 !" riep Lee Jordan. De Gryffindors schreeuwden. De wedstrijd was superspannend, de Ravenclaws hadden ook al een paar keer gescoord. De score was momenteel 80-70 voor Gryffindor. Maria zag dat Harry opeens iets volgde.
"Heeft hij de Golden Snitch gezien of zo?" vroeg ze.
"Ja, blijkbaar heeft Cho Chang het nog niet gezien. Da's een voordeel voor Harry." zei Hermione. Het duurde niet lang of Cho had ook de Snitch gezien. De strijd om de Snitch te vangen was spannend. Iedereen in de tribunes, zelfs de leraars, was stil geworden. Harry en Cho hadden zich geconcentreerd op de Snitch. Wie zou hem vangen?
"Harry Potter heeft de Snitch gevangen! Gryffindor wint!" De Gryffindors barsten los van geluk! Het gevoel dat haar afdeling had gewonnen, vond Maria hemels. Na afloop van de wedstrijd ging ze samen met de anderen terug naar het kasteel.
"Had je gezien hoe Angelina had gescoord?" Ron was echt opgewonden. Toen ze bijna bij het kasteel waren, zag Maria Draco al op haar wachten.

Reageer (2)

  • noraxxx

    su-per mooi
    snel verder(typing)
    xxx
    (K)(K)(K)

    1 decennium geleden
  • Elite

    Dit deeltje is echt vet :3

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen