Foto bij Time Turner || Seven

I'll pretend that it's no thing


~

Ik vind dit wel een vet hoofdstuk... Geen idee waarom. Ik hoop dat jullie dat ook vinden ^^

August 11th 1983

Evelyn stretched her arms over her head and looked out of the window. The fields that had just been there, had been replaced by a small piece of town. Surprised, Evelyn stood up, opened her window and looked out. To her right a small sign said Hogsmeade. A slight smile came across her face as Evelyn closed the window, got her bags and excited the train. A cold wind drifted over the empty platform and a small shiver rolled down Evelyn's spine. She pulled her vest tight around herself and left the platform. Startled, Evelyn stopped dead. Her mouth fell open from astonishment as she gazed up the magnificent castle. A small cry of joy left her lips as she decided this would be it. This would be her home. She firmly grabbed her bags and left the platform. Turning her back on the castle she thought: I'll see you in a few days. Evelyn walked into Hogsmeade and looked around for the small inn where she would be staying before her interview. The small houses on eather side looked alike and that only contributed to her confusion. Evelyn stopped dead in the middle of the street and looked around. A sign on her left made her turn and she walked into the pub called "the Three Broomsticks". All she could think of was she could ask direction or at least get a drink. The warmth of the pub came as a pleasent surprise and she walked up to the bar. A small stout woman with bright coloured robes came up to her and said, 'I'll be right with you, it's a bit crowded.' Evelyn smiled at her and told her to take her time. Ten minutes later the woman returned with a bottle and sat herself down next to Evelyn. She sighed deeply and uncorked the bottle. 'It's been crazy all day. You think people have something better to do,' she said while waving herself some air. The woman took a large sip of the bottle and then handed it to Evelyn. 'You new here?' she asked with a slight frown. Evelyn looked at the bottle and took a sip herself, it was just when she sneekd off with her friends and they secretely drunk alcohol from one bottle. The liquid burnt in her throat but gave an immediate pep-up. Evelyn swallowed and nodded, 'Just came here- what was it? Fifteen minutes ago?' The woman took the bottle and took a sip again. 'What're you here for? Not to be mean,' she added hastily. Evelyn laughed, 'It's OK, I got a letter from Hogwarts-' 'You're a student?!' the woman almost shouted. She grabbed the bottle from Evelyn's hands and looked around as if to see that anyone saw her give alcohol to a student. Evelyn laughed and shook her head, 'No I'm not a student,' she chuckled, 'I got a jobinterview in a few days.' The woman sighed with relief and handed Evelyn the bottle again. 'So sorry about that,' she said, 'I'm Rosmerta and this is my bar. So I would be closed if I were to be seen serving a student alcohol.' Evelyn looked at Rosmerta and took another sip from the bottle. 'You have your own bar?' she asked surprised. Rosmerta nodded vigorously, 'I bought it from my grandmother's inheritance. I figured I would never be a real Minestry worker or Healer or even teacher, so I decided I should just combine to loves of mine; money and boos.' Evelyn heaved the bottle, 'Cheers to that.'

~

Evelyn rekte haar armen uit over haar hoofd en keek uit het raam. De velden die er net waren, waren vervangen door een klein stukje dorp. Verrast stond Evelyn op, opende haar raam en keek naar buiten. Aan haar rechterkant stond een klein bordje waarop Hogsmeade geschreven stond. Een kleine glimlach verscheen op haar gezicht toen Evelyn het raam sloot, haar tas pakte en de trein uit stapte. Een koude wind waaide over het verlaten platform en een kleine rilling trok over Evelyns ruggengraat. Ze trok haar vest dichter rond haarzelf en verliet het platform. Geschrokken stopte Evelyn. Haar mond viel open van verbazing toen ze opkeek naar het grote kasteel. Een kleine kreet van vreugde verliet haar lippen toen ze besloot dat dit het zou zijn. Dit zou haar thuis worden. Ze pakte haar tassen stevig vast en verliet het platform. Toen ze haar rug naar het kasteel keerde dacht ze: Tot over een paar dagen. Evelyn liep Hogsmeade in en keek rond op zoek naar het kleine hotel waar ze zou verblijven voor het gesprek. De kleine huizen aan beide kanten leken op elkaar en dat droeg alleen maar bij aan haar verwarring. Evelyn stopte in het midden van de straat en keek rond. Een bord aan haar linkerkant liet haar omdraaien en ze liep een bar in genaamd "de Drie Bezemstelen". Alles waar ze aan kon denken was dat ze de weg kon vragen en in ieder geval een drankje kon krijgen. De warmte van de bar kwam als een aangename verrassing toen ze naar de bar liep. Een kleine vrouw met rondingen en een gekleurd gewaad aan kwam naar haar toe en zei, 'Ik kom zo bij je, het is een beetje druk.' Evelyn glimlachte naar haar en vertelde haar om haar tijd te nemen. Tien minuten later kwam de vrouw terug en plofte neer op een stoel naast Evelyn. Ze zuchtte diep en ontkurkte een fles. 'Het is al de hele dag druk. Je zou zeggen dat mensen iets beters te doen hebben,' zei ze terwijl ze zichzelf wat lucht toewaaide. De vrouw nam een grote slok van de fles en gaf 'm toen door aan Evelyn. 'Nieuw hier?' vroeg ze met een kleine frons. Evelyn keek naar de fles en nam zelf ook een slok, het was net als toen ze met haar vriendinnen stiekem een fles alcohol deelde. De vloeistof brandde lichtelijk in haar keel maar pepte haar meteen op. Evelyn slikte en knikte, 'Ik ben hier net- wat is het? Vijftien minuten geleden?' De vrouw pakte de fles en nam nog een slok. 'Waar ben je hier voor? Niet gemeen bedoeld,' voegde ze er haastig aan toe. Evelyn lachte, 'Het is goed, ik heb een brief van Hogwarts gekregen-' 'Je bent een student?!' schreeuwde de vrouw bijna. Ze pakte de fles uit Evelyns handen en keek rond alsof ze wilde controleren dat iemand haar drank had zien geven aan een leerling. Evelyn lachte en schudde haar hoofd, 'Nee ik ben geen student,' lachte ze, 'Ik heb een sollicitatiegesprek over een paar dagen.' De vrouw zuchtte opgelucht en gaf de fles terug aan Evelyn. 'Sorry daarvoor,' zei ze, 'Ik ben Rosmerta en dit is mijn bar. Dus ik zou gesloten worden als ik alcohol zou schenken aan leerlingen.' Evelyn keek naar Rosmerta en nam nog een slok. 'Je hebt je eigen bar?' vroeg ze verbaasd. Rosmerta knikte krachtig, 'Ik heb 'm gekocht van mijn grootmoeders erfenis. Ik bedacht me dat ik nooit een gepaste mederwerker van the Minestry kon zijn of een Heler of zelfs een leraar, dus besloot ik dat ik mijn twee liefdes moest combineren; geld en drank.' Evelyn hief de fles, 'Daar proost ik op.'

Reageer (5)

  • McGuiness

    Leuk!

    1 decennium geleden
  • SilverSoul

    Super! (:
    Snel verder.

    Xx <3

    1 decennium geleden
  • mOoNx

    snel verder

    -xx-

    1 decennium geleden
  • Bastille

    Superleuk! Je schrijft echt leuk (flower)

    1 decennium geleden
  • Redamancy

    Je bent geweldig, Soph. Echt geweldig.
    Snel verder <33

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen