Foto bij #15

Chapter 15.

Maria liep vlug naar Draco.
"Ik zie dat Gryffindor gewonnen heeft. Hoe was het?"
"Oh, ik wist niet dat Quidditch zó spannend en leuk kon zijn! Ik kan niet wachten tot de volgende match, haha." zei ze.
"Ik ga je iets vertellen... Ik ben ook een speler bij het Slytherinteam, haha." Draco bloosde.
"Echt? Zo leuk! Nu vind ik je nóg leuker." Maria pakte Draco's hand en ondertussen gingen ze naar de Grote Zaal. Die was bijna leeg omdat de meesten al gegeten hadden voor de match. Draco en Maria gingen aan de Slytherintafel zitten. De mensen die er dan zaten, keken Maria vuil aan.
"Draco? Gaan we niet ergens anders zitten want ik voel me niet op mijn gemak met al die mensen die zo kijken?"
"Oké, naar de boom naast Het Meer?" Maria knikte en ze gingen naar het plaatsje waar ze meestal zaten. Gelukkig was het nog goed weer.
"Weet je, ik ben over een week jarig." zei Maria.
"Wat? Moet je dat nu zeggen? Ik weet niet wat ik moet doen!"
"Haha, Draco, toch. Ik wil graag een feestje houden hier op het terrein. Zou dat mogen, denk je?"
"Als je het zou vragen aan je afdelingshoofd denk ik wel. Je gaat mij toch uitnodigen, hè?" vroeg Draco met puppy-eyes.
"Wel, ik zou het eigenlijk niet weten." Draco zijn gezicht veranderde van een glimlach naar een verdrietig gezicht. Maria deed haar vingers onder Draco's kin zodat hij naar haar zou kijken.
"Hé, het was maar een grapje. Tuurlijk ben je uitgenodigd." zei ze met een knipoog. Draco lachte en ze kusten elkaar. Het werd al aardig donker en ze besloten om terug naar binnen te gaan.
"Draco, ik ga het eens aan Professor McGonagall gaan vragen of het zou mogen."
"Oké, ik hoop dat het mag. Finger's crossed!" Ze omhelsden elkaar en namen dan een andere weg. Maria wandelde naar het kantoortje van McGonagall met een glimlach. Ze had nooit gedacht dat ze iemand zou ontmoeten zoals Draco. Hij mocht dan wel een Slytherin zijn, hij was gewoonweg super. Opeens botste Maria tegen iemand op.
"Euh, sorry. Ik keek niet uit."
"Ieuw, jij bent die Gryffindor die met Draco omgaat." Het was Annie Greengrass, Pansy Parkinson en nog iemand die Maria niet herkende.
"Ik mag toch zelf uitmaken met wie ik omga, of niet?" zei Maria.
"Niet als je met haar crush omgaat! Annie wees naar Pansy. "Ik waarschuw je, als ik je nog es zie met Draco zwaait er wat."
"Yeah, right. En mag ik nu door, ik moet naar professor McGonagall." Ze duwde Annie en Pansy opzij en liep door naar het kantoortje van de professor. Maria klopte op de deur en ze hoorde: "Kom binnen." Ze deed de deur open en zag professor McGonagall aan haar tafel zitten.
"Miss Flitch, wat kan ik doen voor u?"
"Wel, ik had een vraagje." zei Maria.
"Oké, stel maar."
"Euh, binnen een week ben ik jarig en ik vroeg me af of ik een feestje zou mogen geven op het terrein."
"Hmm, wie zouden er dan komen?"
"Vijfdejaars Gryffindors en Draco Malfoy."
"Ik zal het eens vragen aan Professor Dumbledore en ik zal je dan inlichten."
"Dank u wel, professor." zei Maria met een glimlach van oor tot oor.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen