Foto bij H11

arme zIJ!

Ik sta in de meisjes wc te huilen als een kleine baby en al me make-up is uitgelopen. En het kan me niet eens meer schelen. Ik wou me vriendinnen bellen. Daardoor moest ik nog meer huilen. Er komt een jonge vrouw binnen en kijkt mij verschrikt aan. ‘ach meisie, gaat het wel?’ vraagt ze. Ik schud nee. En ze loopt naar me toe en neemt me in een moederlijke knuffel. ‘vertel eens, dat lucht vaak op.’ Zegt ze als ik weer een beetje bij gekomen ben. Ik weet niet waar de woorden vandaan komen. Maar ik vertel alles sinds Barcelona. Alsof ik mijn hele leven tegen een wild vreemde vrouw vertel. Gelukkig lucht het wel op. Het hele verhaal heeft ze stil zitten luisteren en gekeken alsof ze het snapt. ‘oké, ik ben Pattie.’ Zegt ze dan Opeens. Ik kijk haar vragend aan en bedenk me dat dat de moeder is van Justin. ‘ik ben de moeder van die jongen.’ Zegt ze zachtjes. Als ze ziet dat ik weg wil lopen houdt ze me tegen. ‘wacht. Ik wist dit allemaal niet. Ik wist het niet eens over Barcelona, dat soort dingen zegt ie niet. Het was me al een wonder toen ik te horen kreeg dat hij met Selena had.’ Ze stopt even om adem te halen en gaat dan weer verder. ‘Justin is niet meer zo vrolijk sinds Barcalona, Selena en ik vragen de hele tijd waarom hij zo chagrijnig is. en de jongens die zitten er gewoon bij alsof ze het al weten, blijkbaar is dat ook zo. Ik wou echt dat ik het eerder wist. Maar ik weet wel dat Justin je mist. Ik heb hem een keer horen huilen, toen Ryan en Chaz er bij waren. Hij had het over DAT meisje. Maar ik vond het niet nodig om er naar te vragen, wat ik beter wel had kunnen doen. Maar laat hem het uitleggen. Wat ik wel weet, is dat met Selena niks meer voorstelt. Ik vind het lullig voor Selena want die vind hem nog leuk, maar hij doet het alleen voor het geld. Praat met hem?’ ik knik langzaam en wil wat zeggen maar ze legt me het zwijgen op en loopt de wc weer uit. Ik werk snel mijn make-up bij en ga dan ook weer de zaal in. ik loop eerst naar mijn moeder en ze geeft me een knuffel zonder vragen te stellen. ‘ik ga nog een keer met hem praten, zijn moeder kwam langs in de wc, en dat heeft dingen opgehelderd. Ik ben er klaar voor.’ Zeg ik en loop dan weg op zoek naar Justin.

Reageer (1)

  • xswagstars

    oooh spannend!:D
    snel verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen