Misschien een kudo'tje? (flower)

Wat nu? Dat was de vraag die door iedereens hoofd spookte. Wat nu.

“Remus…” fluisterde Tops. “Remus…”
“Ik ben bij je liefje.” Zei de zachte stem van Remus.
Tops draaide zich om. Voor haar zach ze haar man, de man met wie ze een leven wilde delen, de man met wie ze wou oud worden. Zijn bruine haar zag er nog altijd uit als in het gevecht, warrig maar toch schattig. Zoals Tops het het liefst had.
Ze bleven naar elkaar staren. Voor Tops het wist rolde er een warme eenzame traan over haar wang.
“Waarom Remus? Waarom…”
Meer tranen baanden hun weg naar beneden.
Remus keek even weg en leek na te denken. Na een moment zei hij met een zekere stem: “onze zoon, onze zoon, we hebben ons leven gegeven voor onze zoon.”
Tops leek te ontwaken uit een trance. “Wij stierven om onze Teddy te redden. Om onze baby een leven te geven.”
“Juist.” Beaamde Remus terwijl hij glimlachte.
Het bleef even stil.
“Ik wil je aanraken” zei Tops opeens.
“wel, ga je gang, ik wil zelf ook niets liever.”
Tops probeerde haar arm op te heffen, het was zo zwaar, precies alsof ze nog in haar lichaam zat en die meedroeg in de hemel.
Met veel moeite kon ze eindelijk Remus’ lippen onder haar vingers voelen. Ze probeerde heel haar lichaam te verplaatsen en Remus deed hetzelfde.
Ze vielen in elkaars armen, toen ze elkaar eindelijk weer kusten leek het een eeuwigheid geleden.
“Waarom zien we geen andere mensen hier Remus?” vroeg ze daarna.
“Als je dood bent…” zei hij met trillende stem “dan zie je normaal geen mensen, dan ben je helemaal alleen.”
“Waarom ben jij dan hier?” vroeg ze geschokt? “Remus… Laat me hier niet alleen… Alsjeblieft!”
Een traan rolde weer over haar wang, ze wachte op een antwoord maar Remus zuchte alleen en glimlachte nog eens.
Toen boog hij zijn hoofd nog wat dieper. “Ik heb je beloofd om eeuwig bij je te blijven, om eeuwig van je te kunnen houden. Ik ga hier niet meer weg Nymhadora, ik blijf voor eeuwig bij jou.”
Tops leek geschokt, ze omhelsde hem zo hard om wat ze hoorde.
“Jij krijgt al mijn beloofde liefde.” Zei hij met hese stem, “zolang jij je die van jou ook maar beloofd.”

Reageer (1)

  • Nian206

    VERDER

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen