Ik stond in de kamer van hoge nood, nooit geweten dat die bestond. Ik voegde me bij het kleine groepje mensen dat al stond te wachten tot Harry ging praten. 'Toen als laatste Ginny en Michel binnen waren gekomen begon Harry aarzelend, 'Nou de bedoeling is dus dat we hier gaan leren om onszelf te verdedigen.' Hermelien stak haar hand op en werd vreemd aangestaard, 'Ik vind dat we een leider moeten hebben.'
'Harry is onze leider,' onderbrak Cho Chang haar.
'Ik vind dat we moeten stemmen, dan is het officieler en heeft de leider meer gezag.'
Rons geduld was nu op, 'Wie stemt er voor Harry als leider?' Iedereen zelfs Smid stak zijn hand op. 'Daar zijn we het dus over eens,' zei Hermelien, 'volgens mij kunnen we nu wel beginnen.'
'Nee,' zei Harry, 'we hebben nog een naam nodig.'
'De anti Omber bond?' stelde Simon voor.
'De mensen van het ministerie zijn mafkezen vereniging.' Opperde George, overal klonk gelach.
'Ik zelf dacht aan Strijders van Perkamentus, afgekort SVP,'zei Harry.
'Dat is dan toch goed?' Zei ik, er werd instemmend gemompeld.
'Oké ik wou beginnen met ontwapenen dus....'
'Ontwapenen? dat is voor beginners.' Iedereen keek geïriteerd naar Smid.
'Deze spreuk heeft me vorig jaar van Voldemort gered dus als jullie nu partners zoeken en gaan oefenen en voor de beginners onder ons de spreuk is expilliarmus.' Ik en Loena vormde een paar, overal vlogen toverstokken rond. Ik zag hoe Smid zijn partner maar niet ontwapend kreeg, 'Tuurlijk Smid ontwapenen is voor beginners als jij,' mompelde ik. 'Expilliarmus,' mijn toverstok vloog uit mijn hand en viel op de grond omdat Loena hem niet kon vastgrijpen, ze pakte hem en gooide hem naar mij. 'Expilliarmus,' dit keer lukte het mij om Loena te ontwapenen en haar toverstok vast te grijpen. Zo ging het de rest van de bijeenkomst -je kan het geen les noemen- door. 'Oké allemaal heel goed gedaan we kunnen nu in kleine groepjes naar onze slaapzalen, ik laat weten wanneer we de volgende bijeenkomst hebben,' zei Harry. Ik verliet samen met Ginny, Daan en Simon de kamer van hoge nood om naar onze leerlingenkamer te gaan.

Reageer (3)

  • IHaveNoLife

    Ik dacht van Dumbledore´s Army

    1 decennium geleden
  • SweetDemon

    geweldig

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen