Alex en Jane Wild
Ik keek naar buiten en zuchtte, moest het nou net tijdens de selectie trainingen gaan regenen? Omdat ik me dood verveelde besloot ik met de rest van ons sneue team te vertrekken. Ik keek naar het groepje leerlingen dat wou spelen, Ginny voerde een gesprek met een ander meisje dat - zoals ik later wist - ook zoeker wou worden. Ik ging zuchtend aan de kant zitten om naar de selectie te kijken. Angelique begon met de zoekers, ze liet de snaai los en wie hem het eerste ving zou zoeker worden, het was op zijn zachtst gezegd doodsaai tot een jongen naar beneden dook gevolgd door iedereen behalve Ginny die plotseling een bocht naar links maakte en in ongelofelijk tempo omhoog vloog, ik keek haar verbaasd na, waar was ze mee bezig? Mijn vraag werd beantwoord toen ze de Snaai omhoog hield, die ander had de Snaai nooit gezien, Ginny was dus zoeker. De drijvers moesten mikken op speciale bewegende doelen, uiteindelijk koos Angelique er twee uit. Ze heten Alex en Jane Wild, het was een tweeling ze kwamen we niet bekend voor, ze waren allebei bijzonder knap en bleek, de een had zwart haar en de ander blond maar het bijzonderst waren hun ogen die een paarsige kleur hadden. Ik verspilde verder geen tijd meer aan de drijvers en liep met Ginny naar de leerlingenkamer. 'Gefeliciteerd, hoe wist je van die afleidingsmanouvre?'
'Hij heefd zelf aangeboden om de rest weg te houden bij de Snaai.'
'Heeft Michel concurrentie?'
'Niet echt.'
'Waarom niet echt?'
'Ik denk erover om Michel te dumpen, hij heeft steeds heel weinig tijd.'
'Nou je moet het zelf weten maar ik vind hem nog steeds een sukkel.'
'Ja dat verhaal ken ik wel.'
'Ken die drijvers eigenlijk?'
'Nee, ze zeggen dat ze in de tweede zitten dus dat is niet zo vreemd.'
'Ze zien er erg vreemd uit ik zou me ze herinneren van de indelingsceremonie.'
'We hebben zoveel kinderen ingedeeld zien worden dat het echt niet vreemd is dat je ze niet herinnerd.'
'Heb jij ze ooit in de leerlingenkamer of de grote zaal gezien?'
'Nee dat heb ik niet maar waarom weiger jij om ze te vertrouwen?'
'Ik vind het alleen vreemd.'
'Ik ga naar bed.'
'Ik moet nog even huiswerk maken, weltrusten.'
'Jij ook.'
Ik keek Ginny na en aan de manier hoe ze haar schouders naar achteren trok zag ik dat ze geïriteert was. Ik zuchtte en begon aan mijn werkstuk voor toverdranken.
Reageer (3)
Ja dat dacht ik ook alec en jane van de volturi
1 decennium geledentoverdranken boe
1 decennium geledennice
1 decennium geledensnel verder
oee zijn het soms alec en jane van de volturi