Foto bij 3. Bad things!

Wat hieraan vooraf ging:
Overal zitten blauwe en donkere wonden. Je kan de bandsporen nog zien. Ze lijkt ook helemaal weg van deze wereld. Maar het vreemdste van alles is nog dat er een vreemde jongen bij haar bed zit. Hij heeft een veel te groot shirt aan en een pet op, hij. Verder kan ik het niet goed zien vooral omdat hij naar beneden kijkt. Als we dichterbij zie ik dat het Tom Kaulitz is. Bert heeft echt te veel foto's van hem laten zien. Alsof ik hun ineens wel leuk ga vinden als ik veel foto's van hun heb gezien. Als hij ons opmerkt staat hij op en zegt 'Sorry, ik ...'

'Sorry, waarvoor?' vraag ik niet begrijpend waarom hij hier is en waarom hij zich verontschuldigt. 'Nou, omdat ...' zegt hij wat moeilijk. 'Je hebt het gedaan, hé? Je hebt mijn vrouw vermoord' roept Daan kwaad, nee, laaiend. 'Het was niet de bed..' zegt Tom. Daan loopt laaiend op hem af met zijn arm in de lucht. 'Ga, Tom. Ga' zeg ik waarschuwend. Ik weet hoe Daan is als hij kwaad is en ik vertel je, daar wil je niet bij zijn. En ik zal zeker niet aan zijn familie komen want dan zit je echt diep in de problemen. Tom blijft staan. Sukkel. 'Iemand haal hem weg' zeg ik tegen iedereen die maar luistert. De eerste klap komt vol op Tom's neus terecht. Ik hoor de neus gewoon breken. Snel komt er een zuster aan. Ze is helaas niet snel genoeg om de tweede klap te voorkomen. Deze komt vol in zijn kruis. Tom kruipt in elkaar, dan brengt de zuster hem snel weg. Daan wilt er achteraan gaan maar ik hou hem tegen 'Hij is het niet waard'. 'Hij heeft mijn vrouw..''Hiermee schiet je niks op' zeg ik. Daan houdt zijn schouders op en gaat bij zijn vrouw zitten. We gaan naast hem zitten. Iets later komt een dokter bij ons staan. 'Hoe staat ze ervoor?' vraagt Daan. 'Ze houdt zich sterk maar we kunnen niks doen. Er zit niks anders op dan wachten tot ze bij komt' zegt de dokter.

Ik loop het ziekenhuis uit en wordt vervolgens tegen gehouden door Tom. 'Het spijt me echt' zegt hij. 'Zal wel' zeg ik en wil weg lopen. Hij grijpt me bij mijn arm 'Hoe gaat het met haar?' 'Ik zou zeggen, ga even kijken' zeg ik en probeer me los te rukken. 'Ik werd eruit gestuurd. Remember? En trouwens je mag best aardiger doen tegen je idool' zegt hij. 'Ja, ik zou aardiger zijn ALS je mijn idool was maar dat ben je niet dus opzouten of anders haal ik Daan wel even' zeg ik en hij laat me lost. 'Hoe wist je dan mijn naam?' roept hij terwijl ik weg loop. 'None of your business' roep ik terug. Ik weet dat Bert dit niet zo leuk gaat vinden maar ik denk dat hij ook wel gaat begrijpen. Ik denk dat ik hem maar eens op de hoogte moet brengen. 'Hey, met mij' zeg ik als Bert eindelijk opneemt. 'Wat is er?' vraagt hij. 'Veel, is het goed als ik even langs kom om je op de hoogte te brengen?' vraag ik. 'Ja hoor, al is Moortje er nog wel' zegt hij. 'Wil je haar dan even naar huis sturen?' vraag ik. 'Zo het lijkt wel heel belangrijk. Maar ik doe wel. Zie je later' zegt hij. 'Doei' antwoord ik en hang op.

'Vertel, wat is er aan de hand' zegt Bert als hij de deur open doet. 'Mag ik eerst even binnen komen?' vraag ik. 'Ja ja, dat is goed' Hij laat me in. Als wij in de woonkamer zitten met wat drinken begin ik te vertellen. Hij luistert aandachtig. Zoals altijd eigenlijk. 'Wat vreselijk' zegt hij als ik vertelt heb wat er met Fiona is. 'Ja, en wil niet weten wie het heeft gedaan' zeg ik. 'Nou' zegt hij nieuwsgierig. 'Tom Kaulitz' zeg ik. 'Dat is niet grappig' zegt hij boos. 'Nee, nee. Serieus. Hij stond bij haar ben toen we binnenkwamen' zeg ik. 'Je maakt een grapje' zegt hij in shock. 'Nee, helemaal niet. Nou, toen Daan daar achterkwam werd hij natuurlijk laaiend en heeft hem geslagen' zeg ik. 'Daan heeft Tom geslagen?' zegt hij verontwaardigt. 'Ja, maar al snel kwam de zuster die hem weg haalde' zeg ik. 'Gelukkig' zegt hij. 'Hé, je hoort met MIJ mee te leven niet met die Tom' zeg ik. 'Doe ik ook, maar het is toch vervelend voor Tom dat hij geslagen wordt' zegt hij. 'Hij heeft Fiona aangereden en ze gaat misschien dood. D-O-O-D' zeg ik kwaad. 'Het was vast niet zijn bedoeling' zegt hij. 'Oh ja, neem het maar voor hem op' zeg ik boos. Ik sta op en bij de deur zeg ik 'Weet je. Laat maar!'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen