Foto bij 4. Phone call!

Wat hieraan vooraf ging:
'Ja, maar al snel kwam de zuster die hem weg haalde' zeg ik. 'Gelukkig' zegt hij. 'Hé, je hoort met MIJ mee te leven niet met die Tom' zeg ik. 'Doe ik ook, maar het is toch vervelend voor Tom dat hij geslagen wordt' zegt hij. 'Hij heeft Fiona aangereden en ze gaat misschien dood. D-O-O-D' zeg ik kwaad. 'Het was vast niet zijn bedoeling' zegt hij. 'Oh ja, neem het maar voor hem op' zeg ik boos. Ik sta op en bij de deur zeg ik 'Weet je. Laat maar!'

Ik loop het huis uit en stop de oortjes van mijn iPod in mijn oor. Had net een nieuw nummer gedownload van Nicki Minaj met David Guetta 'Turn Me On'. Met echt een geweldige beat erin. Jammer genoeg zat er echt minder dan 1 minuut rap in maar ach, het is Nicki.
Ik loop verder zonder echt op de mensen om me heen te letten.
Ik vind het echt kloten dat ik ruzie met Bert heb. Vooral om zoiets onzinnig als Tom. Ja, ik was geen fan maar nu wordt ik dat al helemaal niet. Hou durft hij mijn tante aan te rijden.
Zij was echt de liefst van allemaal. En dat hij denkt dat het zomaar met een 'sorry' is opgelost. Dan ben je toch niet goed wijs. En Bert dan die het ook nog eens voor hem opneemt ook. Gelukkig is Nicki niet zo. Ze is zeker weten lief en rijd niemand aan.
'Waar denk je aan?' hoor ik naast me. Ik kijk om en zie dat Lisa naast me loopt.
'Ach, er is veel gebeurt vandaag' zeg ik.
'Ik heb de tijd' zegt ze.
'Wil je dan even mee naar huis komen. Ik vind het namelijk niet zo prettig om het op de straat te vertellen' zeg ik.
'Is goed, al moet ik wel snel eten' zegt ze.
'Dan eet je toch bij ons' zeg ik.
'Goed idee. Wacht, dan vraag ik het even' zegt ze en pakt haar mobiel. Na een kort gesprek zegt ze 'Het is goed'.
'Mooi, Carolien heeft vast genoeg gemaakt' zeg ik en samen lopen we naar huis.

'Het was heerlijk, Carolien' zegt Lisa als we klaar met eten zijn.
'Ja, al had ik niet echt de behoefte om te koken' zegt ze.
Lisa kijkt me vreemd aan.
'Kom mee. Dan vertel ik je alles' zeg ik en trek haar mee naar boven.
'Vertel, wat is er nou aan de hand?' vraagt ze terwijl ze bijna bast van nieuwsgierigheid.
'Het is iets niet heel geweldigs' zeg ik.
'Maakt niet uit. Vertel maar' zegt ze lief.
Dus ik begin voor de tweede keer te vertellen wat er allemaal gebeurt is vandaag. Vanaf het moment dat Daan binnenkwam tot het moment dat ik Bert's huis uitliep. Ze knikt af en toe en zegt soms 'oh' en 'wat, vreselijk' maar ze laat me uitspreken.
'Wat een lul' zegt ze als ik klaar ben.
'Ja, hé' zeg ik 'En dat Bert het nog voor hem opneemt ook'
'Hij is vast geschrokken' zegt ze.
'Ja, natuurlijk alsof ik dat niet ben' zeg ik.
'Tuurlijk, je bent ook geschrokken maar stel je eens voor dat Nicki een familielid van Bert aanreed. Dan zou je het toch ook voor Nicki opnemen, toch?' zegt ze.
'Jawel' geef ik toe.
'Nou, dan maak het met hem goed' zegt ze.
'Doe ik' zeg ik, na een korte stilte vervolg ik 'Morgen.'

'Is het nu goed?' vraag ik.
'Ja, het is goed' zegt Bert 'Zin in een biertje?'
'Lekker' zeg ik en ik zie Bert naar de keuken lopen.
Ik ga wat lui op de bank zitten en plots gaat mijn mobiel.
Een vreemd nummer. Ah, misschien is het van de garage dat mijn fiets klaar is. 'Hallo met Zora Goudenberg' zeg ik. 'Met Tom' hoor ik aan de andere kant. Het zal toch niet?
'Kan het op een of ander manier het goed maken?' vraagt hij meteen to the point.
'Hoe de fack kom je aan mijn nummer?' vraag ik.
'Ik heb mijn bronnen' zegt hij.
'Bert' roep ik keihard. Hij komt snel aanlopen.
'Jij hebt toch niet mijn nummer aan Tom gegeven, toch?' zeg ik beschuldigend.
'Nou, ik ... nee' zegt hij.
'Waarom?' vraag ik met een stem alsof het een wereldramp is. Wat het eigenlijk ook wel is.
'Nou, ik' begint hij.
'Hallo' roept Tom door de telefoon.
'Ja' zeg ik kort.
'Kan het dus nog goed maken?' vraagt hij.
'Ja, met Meet en Greet kaartjes van Nicki Minaj nou goed' zeg ik sarcastisch.
'Nee, tuurlijk niet. Tenzij je iemand tot leven kan wekken' roep ik kwaad en hang op.
'Waarom?' vraag ik nogmaals aan Bert.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen