Zonsondergang
Zuchtend liet ik me aan de tafel van Griffoendor zakken en begon onbewust alweer de uren die nog over waren voor ik Seth weer zou zien
- een gewoonte die ik de laatste dagen had ontwikkeld -, het was nu donderdagavond, morgen kwamen de Cullens, zaterdagavond kwamen we in Londen aan en we vertrokken om 5 uur 's nachts naar Amerika en moesten dan nog een stuk met de auto naar huis maar dat zou ook wel niet erg lang duren en de volgende ochtend om 8 uur zou ik Seth in de schoolbus zien zitten.
Simon kwam tegenover me zitten, 'Wat is er aan de hand?'
'Ik reken uit hoelang het nog duurt voordat ik Leah weer zie', dat leek me de beste manier want dan loog ik ook niet.
'Wie is Leah?'
'Een vriendin van me, ze woont in La Push.'
'Ik hoorde trouwens dat Hermelien ook met je mee komt.'
'Inderdaad, Carlisle en Esmé waren meteen enthousiast omdat ik in Forks nooit contact had met leeftijdsgenoten.'
'Waarom eigenlijk?'
'Ik kan geen enkele vraag beantwoorden.'
'Wat voor vragen stellen ze dan?'
' - Waarom woon je niet altijd bij de Cullens?
- Waarom ga je niet hier naar school?
- Naar welke school ga je dan wel?
- Waarom is het schoolhoofd bezorgd om je?'
'Die vragen kan je bij een groep dreuzels natuurlijk niet beantwoorden.'
'Inderdaad.'
'Wie is Seth?'
Ik verslikte me in mijn pompoensap 'Wat?'
'Ik heb een van je brieven zien liggen en op het einde stond liefs Seth.'
'Je week het nu toch dus ik kan maar beter antwoord geven, maar niet hier, kom mee naar buiten.'
Simon wist niet wat hem overkwam dus volgde hij me maar gewoon. Bij het meer liet ik me op een steen zakken en Simon kwam naast me zitten en sloeg zijn arm om me heen. Ik keek om me heen onbewust was ik op dezelfde plek gaan zitten waar als sinds het kerstbal samen kwamen, de plek waar we voor het eerst gezoend hadden, de plek waar we hadden toegegeven dat we elkaar leuk vonden.
'Wat kon je niet in de grote zaal vertellen?'
Je moet eerst wat achtergrondinformatie hebben, Seth is een soort van faunaat, door een genetische band met Taha-Aki kan hij in een wolf zo groot als een paard veranderen, het gen wordt geactiveerd waneer er een vampier in de buurt is, hij is niet de enige een aantal neven en achterneven en zelfs heel zeldzaam zijn zus zijn ook getransformeert.'
'Oké tot hier snap ik het maar wat heeft dat met ons te maken?'
'Soms prent een gedaanteverwisselaar in. Zijn hele wereld draait dan om haar, zijn eigen gevoelens komen op de tweede plek, hij wil alles voor haar doen, het is alsof hij niet meer op de aarde wordt gehouden door de zwaartekracht maar door haar.'
'Is Seth met jou ingeprent?'
Ik knikte. 'Eerst wou ik niks van hem weten maar na een week had ik door dat ik ook van hem was gaan houden, toen heb ik besloten om het met jou uit te maken,' de tranen stonden in mijn ogen en ik voelde hoe Simon me tegen hem aan trok.
'Had me dit meteen verteld dan had ik het kunnen begrijpen of in elk geval me er bij neer kunnen leggen dat je een ander had en er geen kans meer was op "ons".'
'Ik mocht het niet vertellen ik heb de regels al gebroken toen ik het aan Ginny en Daan vertelde.'
'Heb je het Hermelien niet verteld?'
'Jawel, ach je weet nu toch bijna alles, Embry is ingeprent met Hermelien.'
'Nou dit heldert veel op.'
'Waar heb je het over?'
'Jij en Hermelien zijn voortdurend bezig met brieven, ik hield je nog in de gaten dus ik had het zo door.'
'Je had nog steeds hoop.' Het was meer het vaststellen van een feit als een vraag.'
'Inderdaad en nu kan ik je gewoon gaan zien als een goede vriendin.'
'Dat is maar beter.'
'Inderdaad, ik moet je zeggen dat ik behoorlijk schrok toen je me hier heen bracht.'
'Ik had het zelf niet door.'
'Soms is het ook beter om iets niet door te hebben.'
Met onze armen handen in elkaar bleven we naar de zonsondergang staan kijken.
Het zou altijd onze plek blijven, wat er ook gebeurde.
Reageer (2)
ik mag simon al meer
1 decennium geledenahwwwwww
1 decennium geledennice
snel verder