Foto bij | 012 | En de knappe postbode [Chad Michael Murray]

| Wat vooraf ging |
'Blijf.' smeekte ik.
'Waarom zou ik?'
'Omdat..'
'Omdat je Robert veel leuker vind dan mij? Ik weet natuurlijk niet of jij mij leuk vind maar komt zo wel ongeveer op neer niet?' onderbrak hij me.
'Nee kijk maar.' Ik gaf hem het fototoestel waar ik de foto's van Lau en Robert heb genomen.
'Zo te zien op die foto's vind Lau hem wel leuk, dus blijf' smeekte ik opnieuw.
'Okee op 1 voorwaarde Malika.' verwittigde hij mij.
'Welke?'
'Wel he, je mag niet zo boos en bot doen tegen me. Dat is niet leuk hoor. Ik..'
'Ik wil terug surfen en jij gaat mee' onderbrak ik hem.


| CHADS POV |
Ik besloot dan toch maar te gaan naar haar.
Voor haar. Niet omdat ik jaloers ben.
Nouja misschien een beetje maar ik laat dat niet gauw merken.
Ik stapte zo snel mogelijk in de auto.
Daar aangekomen zag ik dat ze een beetje had gehuild en ze zat foto's te nemen.
'Paparazzi aan het spelen?' vroeg ik.
Ze keek niet om dus besloot ik mijn handen voor haar ogen te doen en haar op te tillen.
Ik ga richting zee en gooide ze er in.
Als ze boven komt ziet ze wie ik ben.
Ze kijkt me vol verbazing aan.

‘Heej Chad!’ hoorde ik op me afkomen.
Het is Robert, hij herkende me nog!
Dat is een hele tijd geleden dat ik hem heb gezien.
We hebben samen in de klas gezeten.
‘Kennen jullie elkaar?’ vroeg Malika verwart.
‘Ja natuurlijk we hebben bij elkaar in de klas gezeten.’
‘Oke fijn dat ik er achter moet komen.’ Zei Malika triest en bot.
‘Waarom doe je nu zo? Niet blij dat ik hier ben?’ vroeg ik.
Malika zei niks. Waarom weet ik niet. Moet zij dan maar weten.
‘Als je niks zegt ben ik weg he Malika.’ Dreigde ik een beetje.
Ze zweeg weer. Ik zette al een paar stappen richting dijk naar mijn auto.

Ik hoorde Lau iets tegen haar zeggen maar wat kon ik niet goed meet horen.
‘Chad wacht!’ riep Malika ineens.
Zou Lau gezegd hebben dat ze achter me heen moest rennen?
Wat zou dat betekenen? Dat ze van me houdt?
Ik rende door, zij negeerde mij wel ik nu haar ook.
‘CHAAAD ! Freese nu !’ riep ze kwader.
Ik schrok en stond stokstijf stil.
‘Wat is er?’ vroeg ik dan maar.
‘Blijf.’ Smeekte ze.
‘Waarom zou ik? Je doet toch bot tegen me.’
‘Omdat..’ wou ze uitleggen
‘Omdat je Robert veel leuker vind dan mij? Ik weet natuurlijk niet of jij mij leuk vind maar komt zo vel ongeveer op neer niet?’ onderbrak ik haar.
‘Nee kijk maar.’ Ze gaf me het fototoestel dat waarmee ze in haar handen zat toen ik toekwam.
Ze liet me een foto zien van Lau en Robert.
‘Zo te zien op die foto vind Lau hem wel leuk, dus blijf.’ Smeekte ze opnieuw.
‘Oke op 1 voorwaarde Malika.’ Verwittigde ik haar.
‘Welke?’
‘Wel he, dat je niet meer zo boos doet tegen me, dat is niet leuk hoor. Ik ..’
‘Ik wil terug surfen en jij gaat mee.’ Onderbrak ze me.

Ze trekt me in het water
‘Ken je wat van surfen?’ vroeg ze aan mij.
‘Beetje’ biechtte ik op.
‘Goed zo, dan kan jij me verder helpen.’ Zei ze trots.

Na een paar goede instructies komt Robert naar ons heen.
‘Leuk stel zijn jullie.’ Zei hij.
Hij krijgt van Malika een portie water over zich heen.
‘Beachboy, knoop dit goed in je oren, we zijn geen stelletje !’ zei ze bot.
Oke , weeral voor de zoveelste keer dat bot reageert tegen iemand.
‘Jij en Lau anders ook wel he.’ Stak ze hem toe.
‘Wij zijn ook geen stelletje hoor.’ Zei hij.
‘Oke goed voor jullie dan. Kom Chad we gaan wat op het strand liggen. Het krioelt hier van de kwallen.’ voegde ze eraan toe.
Ze had het niet op Robert maar op stomme meiden dat rond hem hangen.

Op het strand aangekomen ging ze eerst even naar de wc.
Ze moest zo dringend. Ze vertelde me dat ze niet langs de autosnelweg even mocht stoppen van Lau.
Ze gaf de keuze aan of ik op haar Ipad 2 wilde of foto's wou nemen met haar Fujifilm.
Ik koos voor de Ipad2.
Tijdens het sukkelen van mij met dat ding kom ik perongelijk op notities.
Het lijkt wel een dagboek.

Notitie 1; Lief dagboekje van me. Vandaag 01-06-2011. Begin van de VAKANTIEEE !! Mijn beste vriendin belt me en wat blijkt? Ze staan hier nu speciaal voor mij op mijn stoep! Ze woont 10km verder maar dat is niet erg, we zitten op dezelfde school. Of anders gezegt, we zaten op dezelfde school. We waren net afgestudeert en is het namelijk vakantie. Ik ga na de vakantie naar de hoge school van Antwerpen, maar. Ja er is een maar, ik weet nameijk niet wat zij gaat doen. Dat zal ik anders straks eens vragen. Nu ga ik de deur open doen voor haar! Tot later dagboekje.

Notitie 2; Lief dagboekje, mijn beste vriendinne blijft slapen ^^ voor 2 nachten, dan komen haar ouders haar halen omdat ze naar Portugal vertrekt. We hadden een leuk dagje, paar dingen bijgepraat, film gekeken en nog veel meer. Morgen gaan we speciaal opstaan voor die knappe postbode dat ik heb gezien. Maar nu gaan we slapen. Morgen om 6.30 opstaan. Hij komt steeds op 7.00. Slaapzacht dagboekje.

Notitie 3; Lief dagboekje,
Vandaag stond die knappe jongen voor mijn deur, met een brief.
Het was van de baas van het postkantoor, wanneer ik kon beginnen.
En welke maanden ik zou mogen werken.
Ik heb voor beiden gekozen. Juli en augustus.
Zodat ik extra geld had voor het reisje samen met Lau.
Maar nu gaan we naar de winkel om BBQ-eten
Tot vanavond misschien nog lief dagboekje <3


Notitie 4; 'Lief dagboekje,
Chad is blijven BBQ'en en heeft me zonet pijn gedaan. Niet fysiek hoor maar met woorden.
Pff ik heb geen zin meer om naar beneden te gaan. Maar ik ben eens weg, ik hoor voetstappen op de trap.
Ik hoop niet dat het Chad is want dan krijgt hij een schoen naar zijn hoofd. Met een hak als hij dat wenst.
Slaapwel lief dagboekje.


Bij notitie 4 begin ik even terug te denken.
Het is niet al te lang geleden om alles nog goed te herinneren.
Gelukkig werd ze niet wakker als ik binnen kwam, want anders kreeg ik blijkbaar een schoen naar mijn hoofd.
Nouja die tijd is gepasseerd en nu zit ik hier terug met Malika in mijn buurt.



| ABO'S? | KUDO'S? | REACTIES? |

Reageer (1)

  • Eventually

    Dat is niet goed, dagboek lezen!

    snel verder x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen