Foto bij 005

Ik word wakker terwijl Tom naast me ligt. Zijn arm hangt wat slapjes rond me. Ik kijk op mijn horloge. Het is al 11 uur. Ik ga recht staan en bekijk mezelf in de spiegel. Ik zie er nog redelijk oké uit. Tom wordt ook wakker en kijkt me even aan.
'Oh, het was dus toch geen droom' zegt hij heel serieus. Ik moet lachen.
'We hebben het ontbijt gemist.' zeg ik triest. 'Ik ga snel naar mijn kamer, ik kom over een half uur naar de eetzaal.'
'Ik zal er zijn!'
Ik kom aan bij mijn kamer en loop naar de badkamer.
'Waar was jij deze nacht?' vraagt Lily. Ik schrik. Dit is de eerste keer in twee weken dat ze iets tegen me zegt. Ik pak een borstel en ga door mijn haar.
'Gaat jou niks aan' zeg ik bot. Als ze mijn vriendin niet meer wilt zijn hoeft ze ook niet te weten waar ik uithang.
'Ik vraag het me gewoon af hoor!' Natuurlijk hoor. Denk ik bij mezelf.
'Ik was bij Tom.' Ze kijkt me aan alsof ik gek ben.
'Bij die gek?' Vraagt ze geschrokken. Ik rol met mijn ogen en zucht.
'Je weet dat het mijn vriend is Lily' roep ik. 'Ik zeg toch ook niets slechts over James. Wat hebben jullie toch?!' Ik smijt mijn borstel naar haar. Recht tegen haar oog. Ik loop naar beneden naar de eetzaal en zie Tom al staan bij de ingang. Ik ga samen met hem aan de Slytherin tafel zitten en eet van mijn broodje.
'Zoé, mag ik je even spreken?' Het zijn James, Emma en Lily met een blauw oog.
'Waarom?'
'Het gaat over iets belangrijks!' Best. Ik sta recht en loop even met hun mee.
'Eergisteren is er een meisje gestorven' zegt Lily. 'Haar naam was Jenny. En als de dader niet gevonden wordt, wordt de school gesloten.' zegt ze triestig. Is Jenny dood? Ze was nog een goede vriendin van mij. Ze kan niet zomaar dood zijn!
'Is...Is Jenny dood?' zeg ik met tranen in mijn ogen. Tom komt ook aanrennen.
'Wat is er?' vraagt Tom.
'Jenny is dood en als de dader niet word gepakt, wordt de school waarschijnlijk wel gesloten!' Je kon zien dat Tom hiervan schrok.

Reageer (1)

  • Duizendblad

    Oehh !! Spannend !!
    Verder,please !!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen