Foto bij A ranger/traitor 11

Hier is mijn volgende deeltje.

Negen dagen later was het weer zover. Miko liep tot ’s avonds met hout te zeulen dat de volgende morgen verdwenen zou zijn. Nu was Miko’s nieuwsgierigheid echter helemaal bekoeld. Hij had opgevangen dat de man met wie Erlan aan de stok had, er een gebroken kaak aan had overgehouden en vier tanden kwijt was. Om nog maar te zwijgen over de tijd dat hij bewusteloos was geweest. Die nacht probeerde hij wanhopig om in slaap te vallen om zich zeker niet met de duistere zaakjes van zijn baas bezig te houden, maar hoe harder hij het probeerde hoe wakkerder hij werd. Hij was dus bijlange na nog niet naar dromenland vertrokken op het moment dat er op de deur geklopt werd, op de hem ondertussen bekende manier. Miko drukte angstig zijn handen tegen zijn oren om toch maar niets te horen en zo bleef hij de hele nacht liggen. Pas als hij het onmiskenbare kraken van de trap hoorde dat hem zei dat Erlan naar bed ging, ontspande hij zich enigszins. Hoewel van slapen echt nog geen sprake was.

Daarna ging het leven weer even zijn gewone gangetje. En langzaam maar zeker begon Miko te twijfelen of het wel zo verstandig was om zich erbuiten te houden. Wat ze daar deden kon zeker en vast niet door de beugel, dus logischerwijs was het iets wat andere mensen schade berokkende. Zou hij er niet medeplichtig zijn, als iemand iets overkwam door wat Erlan en zijn twee maats wie dat dan ook mochten zijn iets uitspookte en hij had het kunnen voorkomen als hij had uitgezocht wat dat was? Nee, als hij niets deed kon hij ook aan niets schuld hebben, toch? Trouwens zo erg kon het toch niet zijn, als de jagers er nog geen eind aan hadden gemaakt? Of nee, Jager Will was nog steeds in Macindaw. De andere jager hield nu zowel Redmont als Wetborg in de gaten. Zou het dan niet kunnen dat hij iets over het hoofd zag? Eigenlijk was de gedachte absurd. Een grijze jager die iets niet wist en zeker als dat iets illegaals was? Maar als de jagers altijd alles wisten dan zou jager Will nu niet in Noordam zijn. En was prinses Cassandra er niet in geslaagd hen te doen geloven dat ze Evanlyn hete? Wat deed het er ook allemaal toe. Er was iets niet aan de haak hier en het was wel zeker dat jager Will nog de andere daarvan op de hoogte waren en hij moest beslissen wat hij ging doen. Liefst nog voor de volgende afspraak van Erlan en zijn vrienden.

Back to school :(

Reageer (3)

  • Butterflygirl

    De smid maakt wapens voor de jagers

    6 jaar geleden
  • Tijgerbloed

    Wat kan dat hem nou schelen? Het is toch niet zijn zaak!

    7 jaar geleden
  • katl1

    Hij moet Will gaan zoeken, en snel!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen