Foto bij 014

Ik kom blij terug de speelplaats op gelopen.
'hoi Lily, hoi Remco' zeg ik blij. Nu ik Remco eens wat beter bekijk lijkt hij best wel veel op James. Ze konden nog familie zijn. Nu heb ik ook door waarom Lily op hem valt. Hij heeft hetzelfde, zwarte haar en draagt ook een bril. Enkel zijn ogen zien er anders uit. Hij heeft groene ogen, net zoals Lily. Remco en Lily kijken geschrokken op. 'Oh, sorry. Stoor ik jullie'
'Eh, neen hoor. Ik moet maar eens gaan' zegt Lily snel. Ze rent snel naar binnen en laat me met Remco achter.
'Wat heeft zij?' vraag ik verbaasd.
'I Don't Know' zegt hij dan. Ik ga er maar niet op in.
'Wat heb ik gemist toen ik weg was?' vraag ik opgewekt.
'Niets speciaals' zegt hij maar snel. Ik heb zo het gevoel dat hij iets voor me achter houd. Ach Zoé, het zal wel niets zijn.
'Hoe komt het dat je hier nieuw bent?' Ik zie dat hij diep moet nadenken om een antwoord op mijn vraag te verzinnen.
'Daar praat ik liever niet over' Oké. Wat is hier aan de hand? Waarom doet hij zo afstandelijk?
'In welke afdeling zit je?' vraag ik na een lange stilte. Hier kan hij wel op antwoorden.
'Griffindor' zegt hij trots.
'Dan hebben we toch wat gemeen' zeg ik lachend. Hij kijkt me vragend aan maar dan heeft hij door dat er wel degelijk het embleem van Griffindor op mijn kledij hangt. 'Is dat zo vreemd?' Ik kijk hem vragend aan.
'Nou, gewoon. Omdat je met Vol... Ik bedoel Tom gaat' Wilde hij echt Voldemort zeggen? Hoe weet hij dat? Niemand noemt hem zo.
'Ken je hem dan?' Hij verbergt iets voor me maar ik weet niet wat.
'Soort van' zegt hij ongemakkelijk. 'Maar ik moet gaan' Snel rent hij terug naar het kasteel. Er is echt iets vreemd aan hem.
Het is avond en ik zit me klaar te maken op mijn kamer voor mijn afspraak. Ik borstel wat door mijn haar en voila, ik ben klaar.
'Waar ga jij heen?' vraagt Lily.
'Oh, ik heb een afspraakje met Tom' zeg ik blij. Ik dacht dat ze blij zou zijn maar blijkbaar niet.
'Ach, Zoé. Ik zou niet meer met hem omgaan als ik jou was.' Ik zucht.
'Lily, ik dacht dat je had begrepen dat ik nu met Tom ga en dat je geen ruzie wilde?'
'Zoé, hij heeft...' Ik zie dat ze al te veel heeft gezegd maar ik moet het zeker weten.
'Wat heeft hij?' Ik zet mijn handen op mijn heupen. Lily moet zuchten.
'Best, als je het zo graag wilt weten. Hij heeft drie mensen vermoord' Mijn ogen worden groot. Ze weet het?! Hoe weet ze dat?
'Hoe weet...' Oh, nu heb ik wat te veel gezegd.
'Wist jij dit al?!' Vraagt ze geschrokken.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen