Foto bij De prinses - 9

Aangezien ik blijkbaar vergeten was het vorige hoofdstuk te activeren (dom, dom, dom) krijgen jullie er nu meteen twee

“Wat denk je dat ze van plan zijn?”, vroeg ze.
“Heel de stad uitmoorden”, zuchtte ik.
“Waarom? Enkel om te voorkomen dat er een nieuwe avatar komt? Dat is gewoon belachelijk!”
“Heel de situatie is belachelijk. Ze hebben het recht niet om de andere naties te onderdrukken. Enkel beseffen ze dat niet, en zullen ze dat nooit beseffen.”
“Maar wat wil je eraan doen?”
“We moeten proberen hen hierheen te lokken, naar het paleis, zo snel mogelijk. Dan kunnen we proberen hen om te praten. Als we daar in slagen kan het gevecht stoppen.”
“Hoe wilde je dat dan doen?”
“Ze willen voorkomen dat er een nieuwe avatar geboren wordt. Maar het is al een maand geleden dat de vorige avatar is gestorven. De kans bestaat dat de volgende hier al geboren is. Als ik hen dat kan duidelijk maken, zullen ze inzien dat het geen zin heeft om iedereen uit te moorden, want dan weten ze niet of de volgende avatar in de waterstam geboren zal worden, of in het aarderijk, of gewoon niet. Begrijpt u?”
“Ja, maar wat zullen ze dan doen met het kind dat avatar is?”
“Gevangen nemen”, zei ik. “Als ik hen kan overtuigen jullie niet uit te moorden zullen ze jullie proberen onderdrukken zo hard ze kunnen, maar dat kan later in orde komen, als jullie uitgemoord zijn niet.”
“Goed dan. Als ze aan het paleis zijn, hoe zou je het dan aanpakken?”
“Ik moet zichtbaar zijn, en vlak bij u staan, maar wel als gevangene. Als ze me zien zal dat hen misschien afremmen. Ze zullen eisen dat jullie mij vrij laten. Doe dat pas als ik het zelf ook vraag. Ik zal proberen hen te overtuigen de stad te verlaten. Maar ik kan natuurlijk niets beloven.”
“Goed dan”, stemde de prinses in. “Maar wat als ze in het paleis beginnen vechten, en niet naar je willen luisteren?”
“Dan zal ik er letterlijk alles aan doen hen te stoppen.”
“Oké. Kom mee.” Ik volgde de prinses naar buiten.

Reageer (3)

  • Eef95

    dit wordt spannend!

    snel verder

    1 decennium geleden
  • Smal

    Idd, dat was dom :)
    & nu snel verder XD

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen