Foto bij Chapter 9

Nog een Abigail POV

Jasper liep naar een deur toe en deed hem open voor me.
‘Dank je.’ Zei ik en ik liep naar binnen toe. er stond een oude vent dingen op het bord te schrijven. De man mompelde in zichzelf.
‘Meneer Grildwald?’ Vroeg Jasper.
‘Ach godsie, Jasper, je liet me schrikken.’ Zei hij. De man keek me even aan.
‘Ben jij de nieuwe leerlinge?’ Vroeg de man.
‘Ja, dat ben ik.’ Zei ik. Ik pakte een briefje uit mijn broekzak die iedere docent moest tekenen.
‘Aha, geef dat maar hier.’ Zei hij. Ik gaf het briefje aan hem en hij schreef er de nodige dingen op.
‘Jasper, vind je het erg als ze naast je zit?’ Vroeg meneer Grildwald.
‘Nee, geen bezwaar tegen.’ Zei Jasper. Hij liep naar het achterste bankje in de klas. Ik liep achter hem aan en nam naast hem plaats. Wiskunde was een van mijn slechtste vakken dus ik ging proberen op te letten, dat waarschijnlijk niet gaat lukken met zo’n engel naast me. Ondertussen kwamen er nog meer leerlingen binnen. Er kwam een raar geluid door de spiekers dat volgens mij de bel moest voorstellen waar ik van schrok.
‘Niet schrikken.’ Grinnikte Jasper en schreef iets op in zijn schrift. Hij had blijkbaar geen enkele moeite met wiskunde. Mijn broer en ik noemen het thuis altijd wisknude, dan was het minder saai. Ik vroeg me ineens af waar Spencer zou zijn. Mijn vraag werd tijdens het derde uur beantwoord. We hadden samen gym. Jasper zei dat hij een andere les had wat hij interessanter vond dan gym en het mocht natuurlijk niet van de dokter.
‘Heey, Abs.’ Zei Spencer en kwam naar me toe lopen.
‘Hi, Spencer.’ Zei ik. Hij gaf me een knuffel.
‘Hoe gaat het tot nu toe op school?’ Vroeg ik.
‘Gaat goed. Ken jij misschien een of andere Edward Cullen?’ Vroeg hij.
‘Nee, ik ken tot nu toe maar een persoon en jou natuurlijk.’ Zei ik.
‘Aha, maar waar zit je tijdens de pauze?’ vroeg hij.
‘Weet het niet.’
‘Samen zitten?’
‘Misschien wilt Jasper ook bij ons zitten.’ Er galmde een fluitje door de zaal en we moesten bij het bord komen. We gingen bunker trefbal doen. Meneer Van Diemen’s land, zo hete die dude die gym gaf, legde alles keurig uit en deelde de groep in 2e. Spencer zat gelukkig bij mij, anders had de gene die had gewonnen het er vanavond lekker ingewreven. Ik was zo blij dat ik niet meer op mijn oude school zat. Daar gooide ze me altijd als eerste af en gingen me dan helemaal afzeiken en uitschelden, nu had ik echt lol en iedereen deed zijn best om aan de regels te houden. Meneer Van Diemen’s land vond ook dat we een van de netste klassen waren met gym. Na gym had ik Biologie. Toen ik helemaal omgekleed was stond Jasper buiten op me te wachten. Hij glimlachte even naar me toen ik de deur uit kwam lopen.
‘Hi, Jasper.’ Zei ik.
‘Hallo, Abigail. Was het gymen leuk?’ Vroeg hij.
‘Zeg maar Abs of Abby hoor. Ja was leuk, mijn broer heeft dan samen met mij gym.’
‘Leuk, kom mee dan gaan we naar het Biologie lokaal.’ Zei Jasper en liep naar het lokaal toe met mij op z’n hielen.

Reageer (3)

  • Phlegethon

    Biologie. Dat vind ik boj teilight stories altijd slecht klinken. En idd wat is Eddomans van plan.

    1 decennium geleden
  • Released

    (N)wat heeft edward nou weer gedaan:X

    1 decennium geleden
  • nashvilel

    Haha, mijn gymleraar in de eerste heette ook van Diermen. Leuk verhaal!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen