Foto bij •1•

Oh, waarom moet Snape nou weer 30 cm opgeven over lovepotions. Zoekend liep ik de bibliotheek door voor boeken over potions. ‘Ah, jou zocht ik.’ Mompelde ik in mezelf. Ik pakte het boek en begon aan mijn huiswerk, alleen want de meeste mensen willen niet met me gezien worden. Volgens iedereen ben ik de nerd van Hogwarts. Terwijl ik diep in gedachten was kwam er iemand tegen over me zitten. Ik keek nieuwsgierig op naar degene die tegenover me zat. En ik keek in een paar donkere ogen. Nadat ik hem onopvallend in me opnam stelde hij zich voor als Blaise Zabini, een Slytherin, zelf ben ik een Gryffindor dus ik keek hem verbaasd aan. ‘Ehm.. niet lullig bedoelt maar waarom kom je bij mij zitten?’ ‘Gewoon je zag er nogal eenzaam bij, hoe heet je eigenlijk?’ ‘Lina Fyll.’ En ik stak mijn hand uit. Glimlachend nam hij hem aan. ‘Ben je al begonnen aan het huiswerk van Snape?’ zuchtte Zabini ‘Ja, ‘k ben net klaar, jij?’ ‘Nee, moet nog beginnen, maar ik snap er nou echt geen klote van.’ ‘Ik wil je wel helpen, maar je wilt toch niet met me gezien worden.’ Ik haalde mijn schouders op en begon met nachecken van het huiswerk. Zabini keek toe hoe ik mijn huiswerk checkte, wat zwaar irritant was. ik zuchtte ‘Wat is er?’ vroeg hij verbaasd. Ik keek hem aan ‘Het is eigenlijk best irritant als mensen je de hele tijd aankijken als je bezig bent.’ Zabini lachte ‘Dus je vindt me irritant?’ ik schudde mijn hoofd ‘Zo bedoelde ik het niet.’ ‘Ik snap het, moet ik je helpen?’ vroeg hij terwijl hij me zag stuntelen met mijn spullen. ‘Ja graag.’ En gooide mijn tas op tafel. Voor dat ik iets kon doen zag ik dat een witblonde jongen mijn tas pakken en trok Zabini mee. Die me lachend een duw gaf en wegrende. Ik krabbelde overeind en pakte mijn wand en rende ze achterna.


eerste hoofdstuk is nooit goed..
vanmiddag ga ik naar mijn opa & Oma in groningen.. dus kweet niet zeker of ik nog een hoofdstukje kan plaatsen!
Reactie's = meer hoofdstukjes q:

Reageer (3)

  • TostiXD

    Superdepuper!!
    Snel verder!!(H)

    1 decennium geleden
  • TimeTravel

    dat is draco! (ja, hoe raadt ik het xD)

    1 decennium geleden
  • TouyaRima

    typisch iets voor een Slytherin...
    more ?? (flower)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen