Foto bij W70

Voorlopig maximum een deeltje per dag, zit over een aantal deeltjes namelijk vast, en mn pols doet zeer van te veel werken op mn laptop xD

Na het eten, waar een vrolijke stemming heerste, bracht iedereen samen Bloom naar haar kooi.
“Misschien valt het toch nog mee”, zei Mike. “Enkel nogal open.” Bloom glimlachte en liet de koepel verschijnen.
“Nu niet meer.” Faragonda en Griselda kwam aangewandeld.
“Al moe, Flora?”, vroeg Faragonda vriendelijk.
“Helaas wel, ik heb niet echt goed geslapen vannacht.”
“Zorg dan maar dat je morgen goed uitgerust bent. Ik vrees dat we je nodig zullen hebben op Lichtrots.”
“Lichtrots?”, vroeg Erandor verbaasd.
“Het proces van de Trix. Ze zijn op de hoogte van wat er met Bloom is gebeurd.”
“Dan hoop ik dat ze hen zwaar zullen straffen.”
“Ik denk het wel”, zei Griffin, die kwam aangewandeld.
“Wie is dat?”, vroeg Blooms vader aan Musa.
“Hoofd Griffin, de directrice van Wolkentoren, de school voor heksen.”
“Wat?! Een heks?!”
“Kalm, pap, niet alle heksen zijn slecht”, suste Bloom. Griffin had het gehoord.
“Heksen zijn in principe ook tegen het kwade, net als feeën. Enkel bestrijden wij het met hun eigen wapens, en gebruiken feeën anderen methodes”, legde ze uit.
“Nou, dan hoop ik dat die Trix streng worden gestraft. Als ik u was zou ik hen van school sturen.”
“Dat ligt helaas niet in onze macht”, zei Faragonda kalm.
“Waarom gaan we niet even zitten?”, opperde Griselda, en ze toverde nog extra zetels tevoorschijn. Iedereen ging rustig zitten, en er werd nog wat vriendschappelijk gepraat.
“Dus jullie zijn er morgen niet?”, vroeg Helia’s vader.
“Nee, we zijn allemaal naar Lichtrots”, zei Musa.
“Nou, dan zullen we maar onder de ouders een uitstapje maken”, lachte Techna’s vader. “Waar spreken we af?”
“Onze villa misschien? Die staat in hartje Magix, maar wel in een rustige omgeving”, opperde Sky’s vader.
“Afgesproken”, lachten alle ouders. De Winx en de specialisten kreunden.
“Die gaan morgen roddelen, reken maar”, zuchtte Helia. Iedereen barstte in lachen uit.

Reageer (5)

  • nakito

    snel verder!

    1 decennium geleden
  • Eef95

    Ik vraag me toch af waarom een schoolhoofd niemand van school kan sturen...

    snel verder (allé zo snel als mogelijk zonder je pols te belasten)

    1 decennium geleden
  • aniek1313

    Heel snel verder! Dan ga ik nu ook verder :)

    1 decennium geleden
  • Padme

    ik wist niet dat Helia zo'n humor had.
    snel verder

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen