Het was geen leuke dag op school..
Doordat opa altijd optijd weg reed met zijn zilverkleurige auto was ik keer op keer te vroeg op school. Ik ging zuchten bij de rookplaats staan en stak een sigaret op, in gedachte verzonken hoorde ik het schoolplein volstromen. Ik keek niet op of om en wachte tot dat de bel ging, de bel die aangaf dat het tijd voor mijn eerste uur was. Ik liep richting de grote deuren en gooide mijn ondertussen 2e sigaret op de grond. langzaam liep ik richting mijn lokaal, waarna ik op een houten stoeltje bij het raam ging zitten en mijn boeken op de van hetzelfde materiaal gemaakte tafel gooide. De rest heb ik niet gevolgd ik bleef dagdromen en hoorde enkel de bel voor leswisselingen en de pauze's. Toen deze lange vermoeiende dag eindelijk afgelopen was kwam opa mij halen en reden we richting mijn broertjes school om hem op te halen. Nadat mijn broertje ingestapt was en verteld had over zijn school reden we richting het huis van oma, het was een lange rit aangezien ik snel autoziek werd. Eenmaal bij thuiskomst had oma het eten al opstaan, mijn oma is een geweldige kok! Iedereen was stil, keek tv of was in gedachten verzonken. Toen oma riep dat iedereen aan tafel kon zaten we zwijgend met zijn vijven van oma's eten te genieten, allemaal met de gedachten dat we dadelijk lekker naar bed konden.

Reageer (1)

  • feminist

    we leven met je mee.
    stay strong.
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen