Foto bij hoofdstuk 3

het is een beetje klein maar als ik hem vergrootte werd hij lelijk

Ik verstop me gezicht in zijn borst terwijl hij me rustig op zijn schootvoor het vuur neer zet ik begin zachtjes te huilen. “ Hé Blaise wat doe je met dat heeft ze je gehersenspoelt ofzo?” roept malfoy. Als ik dat hoor begin ik nog harder te huilen. Blaise doet alsof hij het niet hoort en legt mijn hand op zijn wang. Ik weet waarom hij dat doet zodat hij kan zien waar ik aan denk. ‘ ik wist het wel ik maak iedereens leven kapot misschien moet ik me maar laten vermoorden tijdens het toernooi dan heeft niemand meer last van me.’ Als Blaise dat hoort wordt hij boos nee woedend. “Als je dat doet zorg ik er persoonlijk voor dat je niet meer met het toernooi kan meedoen” fluistert hij in mijn oor. Ik begin steeds meer te kalmeren totdat ik helemaal ben gekalmeerd Ik haal mijn hoofd van Blaise zijn shirt. Ik kijk langzaam op naar Blaise zijn gezicht en zeg dat het me spijt. Hij knikt dat het goed is. En dan komt Malfoy naar me toe. “ Wat heb je met Blaise gedaan bloedverrader.” Vraagt hij langzaam. Dat was de druppel waarschijnlijk bij Blaise want hij zet me voorzichtig naast zich neer en staat op. “ Ze heeft helemaal niks met me gedaan wat zou ze met me moeten doen. Mag ik nu ook mijn zusje al niet meer troosten. Ze heeft het verdomme hartstikke moeilijk en dan hoor ik er voor haar te zijn maar als jij haar ook nog eens uitscheld ben ik klaar met je Draco. Ik vond het nog oké dat je haar negeerde maar nu ga je te ver.” Schreeuwt Blaise woedend. “ Blaise doe nou niet ik wil niet dat je al je vrienden kwijt raakt voor mij. En nu ga jij iets doen met je vrienden ik ga naar de bibliotheek de laatste 3 boeken halen die we nog niet hebben gelezen voor vanavond oké?” vraag ik hem. Hij zucht maar knikt dan toch. Ik loop de deur door en loop richting de bibliotheek. Als ik daar aankom zie ik Harry Ron & Hermelien zitten. Ik voel een brok in me keel zitten maar loop toch door naar de verboden afdeling en pak de laatste drie boeken van het rek. ik loop daarna naar madame Rommella om te zeggen dat ik de boeken meeneem naar de leerlingkamer. Als ik langs me ‘vrienden’ loop kijk ik weg. “Hé Sky zeg je geeneens gedag meer?” vraagt ron sarcastisch. Ik loop door alsof ik ze niet heb gehoord. “Niet doen Ron je weet toch wat ze is?” hoor ik Harry fluisteren ik stop en draai me om. Om Harry gekwetst maar tegelijkertijd woedend aan te kijken. Ik voel hoe mijn ogen langzaam zwart kleuren. Ron en Hermelien kijken bang maar Harry kijkt me niet-begrijpend aan. Ik geef Ron & Hermelien een knik ter teken van begroeting en draai me snel om en loop snel terug.

Reageer (1)

  • noraxxx

    maakt niks.
    snel verder(typing)
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen