Deel 6

Please drop a reaction! :Y)

‘Mitkommen.’
Een mitrailleur vlak bij hen heeft ze ontdekt en schiet nu honderden kogels op ze af. ‘Blijf liggen. Kruip naar links. Ben en Klaas jullie gaan onder dat bosje met die rare bessen. Dan ga ik met Gerard naar die oude eik toe. Blijf liggen en dek je.’ Jacobs zegt tegen Gerard:’Geer, blijf jij liggen. Ik ga op onderzoek uit. Verroer je niet.’ Jacobs kruipt naar de rand van het bos. Een Duitser zit achter een mitrailleur om zich heen te kijken. Als de Duitser niet kijkt, sprint Jacobs naar hem toe. En drukt zijn geweer in de nek van de Duitser.‘Mitkommen.’ Gelukkig kan Jacobs een beetje Duits. Komt nu mooi van pas. De Duitser loopt goedwillig mee met Jacobs. Ze lopen naar de anderen toe. Iedereen kijkt verbaast wanneer Jacobs aan komt zetten met een mof. ‘Dat is lekker, kunnen we hem ook nog eens mee nemen,’ zegt Klaas. ‘Nou, ja. Zo erg is dat niet, we gaan nu naar de afgesproken plek. Volg mij maar.’ Onderweg gebeurt er niet zo veel. Alleen de Duitser kan zijn mond niet houden. Ben had daar een goede oplossing voor; je stopt gewoon een paar bladeren van een boom in zijn mond. Ja, ze hebben geen andere keus.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen