Deel 10

Please drop a reaction! :Y)

Volhouden
Ze moeten door een bos heen. Het is erg donker, maar dat maakt het nog makkelijker om er te komen. Opeens komen er een paar mensen aan. Ze praten Duits. ‘Duitsers,’ fluistert Jack, ‘Buk.’ Ze bukken en de Duitsers lopen langs. Maar toch hebben ze hun gezien. De Duitsers zijn met zijn vijven. Klaas, Jack en Ben kunnen dat niet aan. Eén van die Duitsers hoort geritsel en kijkt om. Hij schiet naar de plek waar ze liggen. Klaas is geraakt in zijn hoofd. Het heeft geen zin meer om hem naar het kamp terug te brengen. Het is met hem gedaan. Er rolt een traan over Bens wang. ‘Gemeen!’ fluistert Ben een beetje te hard. De vijf Duitsers kijken allemaal om naar het struikje waar ze ingekropen zijn. Twee van de vijf Duitsers beginnen te schieten. Daarbij raken ze Jack en Ben goed. ‘Ben, mag ik jouw geweer?’ vraagt Jack aan Ben. Ben geeft hem met moeite. ‘Volhouden,’ zegt Jack. Jack begint te schieten met de stengun. De Duitsers schrikken een beetje, maar schieten daarna met zijn allen naar het bosje. Er flitsen nog een paar dingen door Bens hoofd. Daarbij komen vooral zijn vrouw en kinderen in voor, hij zal ze nooit meer zien. Jack, Ben en Klaas worden een paar dagen later gevonden. Hun lijken werden naar hun familie toe gestuurd.



NEVER FORGET THE SOLDIERS WHO GAVE THEIR LIFE FOR OUR FREEDOM!

Reageer (1)

  • barbara

    Nee meis nooit maar dan ook nooit vergeten he

    ben trouwens in de vakantie naar de grebbeberg en de brug bij arnhem geweest juist om het nooit te vergeten!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen