Foto bij |10|

Ik liep als laatste het DADA lokaal uit, richting Potions.
Hermione wou nog wachten, maar werd geroepen door Harry.
Ik hing mijn tas over mijn schouder en liep het lokaal uit. Maar meteen werd ik al gestoord door iemand die het leuk vond om me te laten vallen.
Zuchtend stond ik weer op, pakte mijn tas en liep verder zonder achter me te kijken. Het gebeurde zo vaak dus lette ik er niet op.
Snel liepmik naar Potions en ging naast Hermione staan en pakte mijn boek.
Professor Slughorn was een opmerkelijke man met veel verstand van Potions, maar een tikkeltje raar. Erg enthousiast zeker, maar raar.
De les was net begonnen toen Harry en Ron binnen kwamen lopen. Blijkbaar wouden ze toch Potions volgen, en dat Harry het was vond Slughorn waarschijnlijk maar al te leuk. Ze pakte ruziënd een boek uit de kast en kwamen naast mij en Hermione staan.
'Vandaag gaan jullie Felix Felicis maken.'
Allen namen we een ketel en begonnen aan de drank.

Harry zei soms dingen die niet in het boek stonden, maar wel de goede manier was. Dus luisterde ik daar wel naar.
Ik liet het laatste ingrediënt in de ketel vallen en roerde kort waarna ik wachtte op Slughorn voor een beoordeling.
Nieuwsgierig keek hij naar de ketel en liet er een klein veertje in vallen, die verbrandde.
'Bijna perfect.' mompelde hij.
'Uitmuntend!'
Een glimlach sierde mij gezicht, die had ik al binnen bij de eerste les.
Harry kreeg uiteindelijk een flesje Felix Felicis van professor Slughorn.
Zodra ik bijna als laatste het lokaal weer verliet viel ik weer voor de tweede keer.
Terwijl ik weer op stond kwam er witblond haar in mijn zicht.
'Probeer je weer het lievelingetje te worden Soulister?'
Ik trok mijn wenkbrauw op en wou weer weglopen.
'Ik praat tegen je!'
Ik haalde simpel mijn schouders op.
'Laat het Draco, Marybell Soulister praat niet meer sinds de tweede klas tegen andere mensen. Maar niemand weet waarom.' zei een bruine jongen naast hem.
Volgens mij was zijn achternaam Zabini, een vriend van Malfoy, maar het interesseerde me niet echt, waarom zou het wel?

Reageer (8)

  • brainstorm

    Ik vind dat jij verder mag gaan met jou story (flower)

    Oeff... Blaise is aardig? Raar! :X

    1 decennium geleden
  • Toekietrein

    Wauw al zo lang niet tege mensen praten... IK zou het niet kunnen, en is dat aardig bedoeld van Blaise? WANT HY IS SCHATTIG. Niet in de film ofzo maar zoals ik hem me voorstel >: XD
    oke teveel kletkoek
    LOVE UR STORY<3

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    awh!
    super cool!
    xx

    1 decennium geleden
  • Maxiime

    c:

    1 decennium geleden
  • Lostage

    Aaagh :)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen