Foto bij |14|

Nu is mijn vooraadje op, dus moeten jullie wachten tot ik meer heb geschreven. Maar ik moet ook wachten op Ingeling die een spreuk voor me zou opzoeken, en die spreuk heb ik het volgende hoofdstuk nodig dus moeten we allemaal wachten op Inge XD

Ik voelde zijn blik om mijn gezicht gericht terwijl ik naar Mouse bleef staren.
'Mary, als Malfoy je weer wat aandoet moet je naar mij komen.'
Mijn uitdrukking stond emotieloos terwijl ik me naar hem toe draaide. Ik keek hem recht aan terwijl er een traan over mijn wang rolde.
Zijn uitdrukking veranderde naar medelevend en snel veegde ik de traan weg en stond op.
Ik knikte naar hem en pakte Mouse op en liep richting de deur die naar de trappen leidde die weer naar de slaapvertrekken gingen.
Harry bleef me aanstaren.
Net toen ik de deur opendeed bedacht ik me en draaide terug.
'Hoe wist je dat?' vroeg ik zachtjes.
'Ik hoorde ze erover praatten op de gangen.'
Ik knikte en opende de deur waarna ik naar de deur van mijn slaapzaal liep. Zachtjes opende ik de deur en liep op mijn tenen naar mijn bed waar ik Mouse neerzette.
Ik trok mijn pyjama aan en ging rechtop onder mijn dekens zitten en sloot de gordijnen die aan mijn bed hingen. Mouse ging op mijn schoot liggen, alsof ze voelde wat ik voelde.

Ik had nog nooit zoveel gegeten voor ontbijt. Ik zei altijd dat Ron veel at, maar vandaag was ik het, aangezien ik gisteren niets gegeten had. Ze keken me niet eens verbaasd aan, ze wisten dat ik niet gegeten had gisteren, omdat ze me niet wakker kregen.
Ik schrok me dood toen er een uil voor me landde, er kwam nooit post voor me.
Het was Frog, onze "Huisuil". Tot Will's grote ergenis had ik hem Frog genoemd, ik vond het leuk dieren de naam van een ander te geven, net zoals Mouse.
Hij liet een pakje met een brief erop voor me vallen en ik gaf hem een stukje brood waarna hij wegvloog.
Toen er nog een brief op mijn bord viel keek ik verbaasd naar boven waar ik nog net een pikzwarte uil zag wegvliegen.
Ik vroeg me af van wie die brief was.
Nieuwsgierig opende ik eerste het pakje waar een ketting in zat. Ik opende hem en zag er een foto van mijn ouders in zitten. Ze keken elkaar gelukkig aan en keken daarna naar mij, als het ware. Ik voelde tranen opkomen die ik snel wegveegde. Toen ik de ketting omdeed kwam het hartje precies op mijn hart te liggen. Ze zouden altijd in mijn hart blijven, maar dat wist ik al.
Toen opende ik de brief, waarvan ik zeker wist dat die van Will was.

Reageer (10)

  • Silla

    Mooie ketting!(ll')
    En super verhaal!

    1 decennium geleden
  • katl1

    Snel verder

    1 decennium geleden
  • Ingeling

    ben bezig met zoeken!
    snel verder
    x

    1 decennium geleden
  • McGuiness

    Ahh, Harry is lief<3
    En die ketting is echt megamooi<3

    1 decennium geleden
  • Ashtonswife

    Snel verder
    die ketting is echt mooi(H)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen