Tweede hoofdstuk :D

Lotte

Na een groepsknuffel rennen Ashley en ik voorop het voetbalveld op onder bevel van Piet, zodat het Nederlands Elftal en hun coachen wisten wie Ashley en ik waren, want dat had Piet met ze afgesproken. Ik kijk even richting de tribunes en tot mijn grote schrik zitten ze er echt helemaal voorin en val ik bijna van verbazing en hoor het publiek lachen om mijn blunder. Ik zie ook al onze families en vrienden met hun vrienden zitten. "Ashley, we gaan het maken vandaag!" Roep ik naar haar. Ik sta samen met Christina in de aanval. Ashley zit aan de kant die moet er in zodra iemand een doelpunt maakt. Als ik eenmaal een fluit hoor ren ik als een gek op de tegenpartij af die de bal heeft en pak hem van het langere meisje af en ren zo vooruit richting het doel van de tegen partij. Ik pass hem naar Ashley en ren vooruit, Ashley passt hem naar Christina 1 van onze teamgenoten en die passt hem naar mij als ik vlak bij het doel sta. Ik hoef nog maar een stukje en dan ben ik bij het goal in de buurt, maar er staat niemand in de buurt waar ik hem naar kan passen, maar er staan wel 6 van de tegenpartij voor me verspreidt om de bal af te pakken. Ik ren als een gek door, maar dan sta ik voor iemand waar ik niet voorbij kan. Ze staat wel met der benen wijdt open dus de enige optie is er tussendoor en dat doe ik dan ook. Zodra ik der heb gepasseert ren ik als een gek door richting het goal eenmaal in de buurt geen ik de bal een enorme harde trap richting het goal. En ik hoop dat die raak zit en ja hoor de keeper kan hem niet houden, ik had nog nooit zo hard geschopt. Het hele team komt gillend op me af en omhelst me terwijl ik nog steeds verbaast ben van mijn harde bal. Ik gil het uit van vreugde en Ashley komt op me af en knuffelt met bijna dood. "LOTTE ERUIt, ASHLEY ERIN!" Gilt Piet vanaf de zijlijn. Ik ren naar de kant toe en pak een flesje water en loop naar Piet toe. "Zozo meid, hoe kreeg je dat voor elkaar? Zo'n harde bal heb ik nog nooit gezien! Gefeliciteerd meid! Binnen 10 minuten als 1-0 voor ons!" zegt hij vrolijk en ik geef hem een high-five. "LOTTE LOTTE LOTTE" Hoor ik mijn broertje van 6 jaar roepen en hij komt keihard op me af rennen en ik hou me armen open. "Zo hoe deed ik het?" vraag ik grijnzend aan hem. "SUPER SUPER SUPER! Je bent de beste vrouwelijke voetbalster" Gilt die blij en kijkt me trots aan. "Ga maar terug naar je ouders Max, Lotte moet even naar een paar mensen toe" Hoor ik Piet zeggen en ik kijk hem verbaast aan als Max weg is. "Je moet even naar het Nederlands Elftal hoor ik net Lotte ga maar" spoort hij me aan. En ik begin erheen te lopen terwijl ik nog een slok water neem.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen