Foto bij Opdracht 5

Super Sweet Sixteen Meaghan


Voor de ingang van het kasteel komt een luxe auto aangereden. De chauffeur opent de deuren, Maaike en Marije stappen uit de geblindeerde auto en lopen richting het kasteel. Ze kijken even in de keuken, proeven een aantal gerechtjes en controleren of alles klaarstaat. Maaike zet een CD op. Dit is een van de Cd’s die Meaghan speciaal voor het feest heeft gekocht. Marije controleert de gastenlijst. Maaike en Marije zijn er al. Op de lijst zien we dat alle artiesten, Iris, Melanie, Djolie en Melissa nog moeten komen. En natuurlijk Meaghan zelf! Net op het moment dat ze allebei niet meer weten wat er nog gedaan moet worden, gaat de deurbel. Enthousiast rent Maaike naar de deur. Daar staat Iris met haar handen vol cadeaus. De cadeaus legt ze naast de cadeaus van Maaike en Marije, op de speciaal daarvoor gemaakte cadeautafel. Ze zitten net met z´n drieën even te kletsen als ze het geluid van een auto horen. En een hoop gegiechel. Melanie, Melissa en Djolie staan voor de deur. Allemaal met een kleine tas en een vrolijke glimlach. Melissa heeft een supergroot cadeau in haar handen waardoor je haar haast niet kunt zien. Maaike vraagt lachend wat er in zit. Maar Melissa haalt haar schouders op en vraagt of ze alsjeblieft naar binnen mag om dat ding neer te zetten. Iris en Marije staan er lachend naar te kijken. Als iedereen haar jas heeft overgegeven aan het personeel lopen we naar de woonkamer. Het is een grote kamer, maar het heeft iets gezelligs. Er staan twee grote banken, met een zacht kleed op de grond. De banken staan rond de open haard, waar zachtjes een vuurtje knettert. De gordijnen zijn allemaal dicht, en er zijn wat sfeerlampjes aan, waardoor de kamer een gezellige en knusse uitstraling heeft. We zitten even te kletsen en wachten met spanning af. Net als we Meaghan willen opbellen waar ze blijft, horen we getoeter. Met zijn allen tegelijk rennen we naar de ramen en schuiven de gordijnen opzij om te kijken. Iris ziet het als eerste. ‘Een limo!’ Roept ze en ze rent richting de voordeur. De rest volgt haar op de voet. Bij de deur verzamelen we ons op het stoepje. Maaike en Marije hebben een plekje vooraan bemachtigd. Voor het kasteel staat een lange witte limousine met geblindeerde ramen. De chauffeur opent de deur. Eerst zien we Jayden uitstappen. Hij heeft een smoking aan, hij zegt tegen de chauffeur dat hij wel mag gaan. Dan volgt Meaghan. Sierlijk stapt ze uit de auto. Haar vriendinnen beginnen te gillen. Ze glimlacht breed, en loopt naar ons toe. Gearmd komen ze ons tegemoet. Iedereen omhelst Meaghan en maakt even snel een praatje met Jayden. Tot we ontdekken dat het te koud is om buiten te blijven staan. Snel lopen we naar binnen en nestelen ons weer op de banken.
Het personeel vraagt ons wat we willen drinken. Meaghan bestelt een cactussap en ze knipoogt naar Maaike. De rest bestelt een cola, appelsap, sinas, spa blauw, chocolade melk of ice-tea. Op de tafeltjes om ons heen staan schaaltjes met kleine hapjes als M&M’s, stukjes chocola, koekjes, chipjes, popcorn en andere lekkernijen. Speciaal naast Meaghan staat een schaaltje takjes (uit mr. Bean). We kletsen, lachen en hebben het naar ons zin. Maaike fluistert Marije iets in haar oor. Marije knikt en ze lachen geheimzinnig. Ineens draaien Melanie en Melissa zich om. Hun ogen worden groot van schrik. Marije en Maaike kunnen hun lachen niet meer inhouden. Meaghan snapt niet wat er aan de hand is, totdat ze achter zich kijkt. Achter de bank staat Ruud Feltkamp! Ze slaakt een gilletje van schrik. Ze springt op en omhelst hem. Ruud kijkt een beetje verrast ons aan. Maar dan komt hij er gezellig bijzitten. Meaghan begint gelijk een gesprek met hem en ze hebben geen aandacht meer voor de rest van de groep. Niet dat de rest dat erg vind, want ondertussen pakken zij de cadeautjes en leggen deze op het kleed. Als Meaghan even later opkijkt, en merkt dat er allemaal cadeautjes liggen. Om-de-beurt geven we haar een cadeautje. Meaghan lijkt verrukt, en na elk cadeautje knuffelt ze de persoon van wie ze het kreeg. Ze is dolblij! Op de tafel achter haar legt ze de gekregen cadeaus neer. Er liggen nu al meerder Cd’s, een geurtje, oorbellen, een aantal films. Dan ligt er nu nog maar een groot cadeau. Het cadeau wat Melissa bijna niet kon tillen. Het is niet ingepakt, maar er zit een grote stoffen doek omheen. Meaghan kijkt er nieuwsgierig naar en vraagt of ze het mag openen. Nadat er meerdere mensen hebben geknikt trekt ze voorzichtig de doek van het pakket af. Er verschijnen een aantal tralies, met een ruk trekt ze de rest van de deken eraf. In de ijzeren box zit een kartonnen figuurtje. ‘Dit is een cadeau van ons en je ouders. ‘ Zeggen Melissa, Maaike en Marije tegelijk. Allemaal lachen ze. Meaghan opent de kooi en haalt het kartonnen figuurtje eruit. Het is in de vorm van een hondje. Ze lacht en er verschijnen traantjes in haar ogen. Ze springt over al het pakpapier naar ons toe en geeft een grote knuffel. Dan neemt ze de foto in haar handen en lacht. ‘Eindelijk weer een hondje, dit is het mooiste verjaardagscadeau!’ zegt ze met tranen van geluk. ‘even mijn ouders bedanken.’ Ze haalt haar mobiel tevoorschijn en sms’t snel haar ouders. Het personeel ruimt ondertussen het pakpapier op, vult de schaaltjes en drinkglazen bij. Ruud schraapt zijn keel. ‘Meaghan, dit is van de hele cast. We hopen dat je het leuk vind, en dit is daarbij ook mijn verjaardagscadeau aan jou.’ Hij geeft haar een envelop. Voorzichtig opent Meaghan de envelop. ‘Wah! Dit is super!’ Ze schreeuwt. Nieuwsgierig kijken Djolie en Jayden met haar mee. ‘Een gastrol in GTST.’ Horen we Jayden zeggen. Meaghan omhelst Ruud uitgebreid en kust hem op de wang. Meaghan is nog in haar omhelzing als we zachtjes gezang horen. Vanuit de keuken komt Tim Akkerman aangelopen. In zijn hand heeft hij een dienblad met een aantal ijsbakjes erop. In elk bakje zit een kaarsje. 16 in totaal. Hij lacht breeduit, terwijl hij begint te zingen. ‘Er is er één jarig, hoera, hoera! ‘ De rest zingt vrolijk mee. Hij houdt de taart voor Meaghan en ze blaast de kaarsjes uit. Ze doet een wens, maar vertelt ons niet wat. Wel lacht ze heel lief naar Jayden, dus wij vermoedden dat het iets met hem te maken heeft. Ze deelt de bakjes uit. Ieder bakje bestaat uit een smaak Ben & Jerry ijs. Smullend eten we het op. Dan zegt Tim dat hij nog een verrassing heeft. Hij neemt ons mee naar de andere kant van het kasteel.
In deze grote kamer staat een podium en een aantal luxe stoelen. Meaghan ploft neer op een van de stoelen. En Tim loopt het podium op. ‘Voor de allerlaatste keer, speciaal voor jou, Meaghan. Di-rect!’ Terwijl hij dit zegt komen de andere bandleden op. Ze spelen verschillende nummers en iedereen zingt mee. Nadat er een aantal verzoeknummers zijn geweest zegt Tim. ‘Maar het allerbelangrijkste komt natuurlijk nog.’ Hij wijst richting de coulissen. Daar komt Avril lavrigne het podium op gelopen. Meaghan gilt van vreugde en rent het podium op om haar idool te omhelzen. Dan zingen ze samen een aantal liedjes terwijl de rest toekijkt en meezingt. Meaghan straalt helemaal op het podium, zeker nu ze naast Avril staat.
Als alle nummers zijn gespeeld en ze een beetje moe beginnen te raken gaan we weer terug naar de huiskamer. Nu zijn echt alle gasten er. Het personeel heeft er nog een bank bijgezet zodat iedereen op een bank kan zitten. Iedereen praat een beetje, en op de achtergrond horen we Cd’s van Simple Plan, Paramore en All Time Low. Maaike bedenkt zich dat het eigenlijk een pyjama party zou zijn en roept vrolijk dat iedereen zijn pyjama aan moet doen. Gelukkig had Marije dit al doorgegeven aan Ruud, Tim en Avril zodat ze ook een pyjama meenamen. Even later zit iedereen weer op de bank, nu allemaal gekleed in pyjama. Melanie stelt voor om iets leuks te doen. In de kamer naast de huiskamer staat een flat screen tv, met allemaal videogames eraan vastgekoppeld. Ook ligt er een karaoke set. ‘We gaan karaoke doen!’ Roept iedereen door elkaar.
Natuurlijk mag de jarige eerst en ze twijfelt geen moment. Ze hijst zich op van de bank en gaat op een verhoogt deel voor de tv staan. Een soort podium maar dan niet te over dreven. Ze pakt de microfoon en zet de karaoke aan.
Fuck you, grease, Happy birthday (dear teddy), Pussycat Dolls – don’t Cha, Britney Spears - Oops! Did It Again , Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun en nog veel meer. Ze kiest natuurlijk voor …. Girls just want to have fun. Het liedje begint te spelen en Meaghan gaat helemaal los. Dat komt omdat Maaike en Meaghan mee hebben gedaan aan Super Nick live in de studio’s en die zongen dit lied. Speciale herinneringen dus, een dag om niet meer te vergeten. Het lied is afgelopen en een hard applaus volgt. Marije rent naar Meaghan toe en neemt de microfoon over, en kiest een liedje uit. Marije zingt en halverwege het liedje horen we iets. Het liedje wordt onderbroken en iedereen luistert. Tring! De deurbel! He? Iedereen was toch binnen, en het is al vrij laat.
Meaghan loopt voorzichtig naar de voordeur wat nog een eindje lopen is. Ze kijkt door de brievenbus gleuf in de deur en ziet een persoon. Meaghan doet de deur open en wie staat daar? Het is Ettol. Een meisje van de basisschool. Daar staat ze dan, met een glimlach van hier tot Tokio. Zonder wat te zeggen loopt ze naar binnen en ploft op de bank neer. Meaghan gaat voor der staan en kijkt er aan met een blik van: Wat the fack! “Ohja hier is je KADOOOOTJEEE!” Zegt ze best wel luidruchtig. Meaghan pakt het aan en ziet daar het duurste, origineelste, handigste en mooiste cadeautje. NOT. Een klein lullig potje gouden glitternagellak ligt in Meaghans handen. “Ja, dank je…” En het potje wordt direct in de prullenbak gegooid door een van de personeelsleden. Het is niet netjes om haar zomaar buiten de deur te laten gooien maar ook niet echt handig van haar om zomaar binnen te komen rollen. Het duurt niet lang voordat ze onder de tafel door glijdt en de vloer schoon zwabbert. Geen manieren! Ruud vindt der maar vreemd. Ettol ligt lekker op de grond en merkt dan iets op. HET IS RUUD FELTKAMP. Ze staat op en loopt naar hem toe. Hij weet niet hoe gauw hij weg moet wezen en gilt als een meisje. Ook Jayden vindt der maar eng. Ze verpest heel het feest! Maaike en Meaghan duwen haar samen weg naar de voordeur en Ruud staat daar angstig te wachten en als hij hun aan ziet komen gooit hij de voordeur open. “En kom nooit meer terug!” Zo die is weg, Verder met het feest!
Na nog een aantal nummer gedaan te hebben gaan ze naar een aparte kamer. Er staan een paar ronde tafels met stoelen. Op iedere tafel ligt een doos. In die doos zit een spel. Op de eerste tafel ligt het spel: Alfred E Neuman. Op de tweede tafel ligt: UNO. De derde tafel: Tiktak BOEM! De vierde tafel: rara wat ben ik? En op de vijfde tafel liggen een aantal willekeurige spellen waar je dan zelf uit kunt kiezen. Zo is er voor iedereen een leuk spel. Na de eerste 2 rondes blijkt dat Meaghan op haar verjaardag op haar best is in spelletjes. Het Alfred E Neuman spel heeft ze uitgespeeld met een grote achterstand van haar tegen spelers en ook Tiktak Boem gaat haar goed af.
Nadat ze uit gespeeld zijn, gaan ze een film kijken. Ook dat is weer in een andere zaal en dit keer is het een bioscoop zaal. En groot scherm, geluidsboxen en een paar rijen stoelen vullen de kamer. Achterin in de hoek staat een popcorn machine, een koelkastje met drinken erin. Iedereen pakt iets lekkers en Meaghan en Jayden nemen samen een grote popcorn en zetten zich neer in het midden van het midden en als de rest er ook zit begint de film. We hebben kunnen regelen dat de film Johnny english 2 gedraaid mag worden voordat hij in de bioscoop draait. Het koste veel moeite maar dan heb je ook wel een hele leuke goede film. De film is nog maar net 10 min bezig of Marije moet alweer naar de wc. Er slaakt een licht geïrriteerd geluidje bij de rest van de mensen als ze op staat en weg loopt. Ze trekt zich er niets van aan. De film is geweldig alleen niet erg romantisch… Pas na 30 minuten komt ze terug. Iris roept: ‘Dat duurde lang, moest je poepen?’ en ze gaat helemaal stuk. Marije trekt zich er weer niets van aan. Ze zullen zo wel zien.
De film is afgelopen en iedereen loopt naar buiten en na wat gedrongen en geduw zijn ze allemaal de ruimte uitgekomen. Iedereen volgt Marije naar de kamer en iedereen kijkt verrast. ‘Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?:O’ Marije lacht naar Maaike. ‘Toen ik naar ‘de wc’ ging heb ik een heel team aangestuurd die hebben dit allemaal neergezet en gedaan.’ Er staan allemaal grote roze hemelbedden met een bed overtrek van Gerard Joling. De banken en andere meubels zijn aan de kant geschoven. Er staan allemaal leuke meubels en versiering hangt aan de muur en het plafond. Wat ze dan nog niet hebben gemerkt is dat er iemand in een van de bedden ligt. Net als Meaghan neer wilt ploffen schrikt ze! Het is Gerard Joling in eigen persoon! Ze krijgt 3 kussen en een knuffel en Gerard geeft een klein privé concertje voor haar verjaardag. Iedereen blijft slapen en Gerard ook.
“Ho, nog niet gaan slapen:” Roept Gerard. “We gaan nog wat leuks doen!” Iedereen volgt Gerard naar buiten. Het is al donker en alleen de lichten van het kasteel schijnen. “We gaan verstoppertje doen in het donker!” In het donker op het landgoed van het kasteel is het lang niet zo saai en kinderachtig meer. Zelfs een beetje eng. Na een paar rondes gespeeld te hebben met veel gelach en gegil gaan ze naar binnen omdat het toch iets te koud is.
Met zijn alle gaan ze zich om kleden in de kleedkamers en met hun pyjama aan lopen ze weer terug naar de roze Gerard Joling bedden en iedereen kiest een bed uit en met wie hij of zij daar in wilt slapen. Meaghan ligt in ieder geval in bed met Gerard, Jayden en Ruud.
Dit was de mooiste dag van haar leven. Al die mensen die zijn gekomen, de cadeaus en de optredens. De activiteiten en gewoon alles was perfect. “Mijn verjaardag had niet leuker kunnen worden meiden. Dank jullie wel “ en ze om helst Marije en Maaike. Ook pinkt ze een traantje weg van geluk.
Na een flink kussen gevecht ging iedereen slapen.
Echt de beste verjaardag ooit!!!






Taakverdeling
Eerst hebben we samen gebrainstormd en ideeën verzonnen. Hier kwamen we al snel op een aantal hele leuke dingen die we per se wouden uitwerken in het verhaaltje. Na een lijstje met dingen hebben we afgesproken dat we allebei een deel van het verhaal schrijven en dan aanpassen als we het ergens niet mee eens zijn. Dus alles samen bedacht. Daarna is Marije begonnen met schrijven en heeft Maaike het afgemaakt.

Reageer (1)

  • nerveus

    I love it (H)

    Geen woorden voor. Ik ga hem nu printen. Deze bewaar ik altijd! :D


    (K)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen