Foto bij Vrouwenhandel

Hallo lezertjes,

dit, wat je hieronder ziet, is een vrucht van mijn verbeelding ;P. Het is tevens een idee dat ik al een paar jaar in mijn hoofd had. Nu heb ik het dus uitgewerkt. FYI, ik ben van het vrouwelijk geslacht.

xx Audience

Twee mannen zitten in een café een biertje te drinken. Beiden staren ze naar de bewegende beelden op het televisiescherm boven de bar, maar zonder iets te zien. Daarvoor zijn ze te druk in gesprek. Op dit moment zegt de blonde juist iets tegen de zwartharige.
"Ze wil met me trouwen, weet je dat?"
"Hoezo? Heeft ze je gevraagd dan?"
"Nee, gast. Dat kan echt niet."
"Hoe weet je dat dan?"
"Gisteravond zaten we op de bank één van haar kleffe films te kijken. Zegt ze ineens tegen me: "Ik wil ook trouwen in een strapless jurk." En dan kijkt ze me zo aan alsof ze denkt dat ik zo'n jurk tevoorschijn ga toveren. Alsof ik straks in m'n vingers knip en BENG, een jurk."
"Ach, daar moet je je niks van aantrekken. Al die vrouwtjes zijn zo."
"Ja, weet ik, maar het werd nog erger."
"Je zeikt, man."
"Laat me nou effe uitpraten, ja? Dus ik zeg zo niks, want we zijn een film aan het kijken, gaat ze me gekwetst aan zitten kijken. Alsof ik 'r onrecht aangedaan heb, of zo."
"Ze zeikt, man."
"En dan zegt ze: "Wanneer ga je me nou es vragen?"
"Wat? Echt? Shit, man. Wat zei je?"
"Niks, natuurlijk. Werd ze nog kwaaier. Toen heb ik maar gedaan alsof."
"Alsof?"
"Alsof ik van plan was haar te vragen."
"Gozer! Ik dacht dat je niet met 'r wou trouwen?!"
"Wil ik ook niet. Maar wat moest ik dan? 'k Heb ook geen zin in mot met 'r."
"Jij bent echt dom... wow. En hoe wil je dat dan gaan oplossen, dude?"
"Weet ik 't. Het uitmaken."
"Jij bent echt dom. Ze denkt dat je d'r gaat vragen!"
"Weet ik ook wel! Ik ga het gewoon uitmaken."
"Dan moet je wel een heel goeie reden hebben. Voor een blondje is ze niet dom."
"Ach, weet ik, man."
"Dus wat ga je tegen haar zeggen? "Ik heb gezworen nooit te trouwen, dus ik maak 't uit?"
"Nee, tuurlijk niet."
"Wat dan?"
"Weet ik veel."
"Okee. Dan moet je gewoon d'r slechte kanten als smoes gebruiken. Wat zijn haar slechte kanten?"
"Weet ik veel. Ze ruimt al m'n spullen steeds op."
"Dat zal heel vervelend zijn, maar daar heb je dus helemaal niks aan. Dan zegt ze dat ze je spullen niet meer opruimt. Je moet wat anders verzinnen."
"Eh... ze heeft elke avond het eten klaar als ik thuis kom, dus ik kan niet voorstellen wat anders te eten dan ze klaar heb gemaakt."
"Dat... wat is dát? Doe wat beter je best, man."
"Ze..."
"Heeft ze geen vervelende gewoontes?"
"Ze... gozer, ik weet het niet."
"Dus je wil zeggen dat ze geen irritante gewoontes heeft?"
"Nou, niet dat ik weet."
"Geen enkele?"
"Nee."
"Helemaal niks? Niets dat je irriteert, waar je je aan ergert?"
"Nee."
"Je wil dus zeggen dat ze perfect is."
"Eh... misschien w-"
"Serieus? En je wil niet met 'r trouwen?"
"Nou n-"
"Dan wil ik haar wel hebben."
"Serieus?"
"Serieus."
"Deal!"

Zo komt het dat een jaar later de zwartharige trouwt met de ex-vriendin van de blonde. En ze leven nog lang en gelukkig.

Reageer (2)

  • Lalona

    hahaha, idd apart, maar op zich wel een leuk einde:)

    1 decennium geleden
  • Anhysbys

    Oké... Dit was apart, maar leuk om te lezen.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen