Blaa, nieuw hoofdstukjee

Kairy's pov.

Je staat op en trekt Aurora aan haar arm mee. ‘Aurora ik vind het wel een beetje zielig voor Draco.’’Je vond het toch ook niet zielig toen we hem omstebeurt teasden?’’Maar dat was anders Auror.’’Echt niet, dit is precies hetzelfde het is ewoon hem helemaal gek maken.’’Voor mij is het wel anders’ Je liegt niet, voor jou is dit écht wat anders. Toen was Draco je vriendje maar omdat je hem niet meer leuk vond gingen jij en Aurora hem gek maken. Uiteindelijk vond je ook dat zielig en maakte je het maar gewoon uit. Sindsdien heeft Aurora het idee dat je hem net zo erg haat als dat zij doet. Maar dat is helemaal niet zo. Je vindt hem gewoon niet leuk meer. Je vind hem ook niet heel erg aardig, maar haten vind je echt te ver gaan, dat ligt niet in je aard. Je vond bijna iedereen eigenlijk wel aardig, behalve Potter en Griffel. Potter dacht dat hij helemaal geweldig was met dat litteken op zijn hoofd. Who cares? Ik heb een litteken aan de binnenkant van mijn pols, Aurora ook. Zo’n dom ding maakt je echt niet geweldig hoor. En Griffel? Eigenlijk haat ik haar diep van binnen ook niet echt ik kan me alleen vreselijk ergeren aan het feit dat ze zich zo aan de regels houdt, en dat ze zo’n enorme wijsneus is. Soms heb ik ook wel medelijden met haar hoor. Ik bedoel ik zie haar soms hele middagen huilen op de meisje wc. Ik ken haar verder niet maar Draco heeft me een keer verteld dat ze een modderbloedje is. Misschien had ze toch beter op de dreuzelschool kunnen blijven. Misschien had ze het daar wat gezelliger. ‘Kairy, kom je nog? Je staat daar zo voor je uit te staren.’’Sorry ik was eventjes in gedachten verzonken.’’Waar dacht je aan?’’Aan hoe kut ik het vond dat ons verjaardagsfeest werd verpest door die trol.’ Lieg je. Normaal ben je niet zo van het liegen maar Aurora haat de personen waar je aan dacht zo dat je het maar even voor je houdt. ‘Ooh jaa! Al die mensen waren zo bang dat ze hun hele feeststemming verloren hadden!’’Jaa, hadden we dat boterbier en snoep voor niets uit de keuken gehaald.’’Ik mis onze huiself wel.’’Jaa ik ook, nu moet ik alles zelf doen.’’Puurbloed’ zeg je en je stapt de leerlingenkamer binnen. Jullie stonden daar al ruim een minuut voor niets te wachten. Snel sleur je Aurora ook mee de leerlingenkamer in voor de deur weer dicht gaat. ‘Hoelaat is het nu?’’Half 11, we hebben nog 2 uur.’’Woow, hebben we zo vroeg ontbeten?’’Blijkbaar.’ Je denkt na over je nachtmerrie. Waar je was in je nachtmerries is een plaats waar je , zolang je je kan herinneren, nog nooit ben geweest.


Reacties? Tips?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen