Foto bij 002.

Hebben jullie vanochtend ook dat radio interview gehoord?
Ik smolt echt toen Zayn 'Hello Radio' zei hihi<33

Lucy pov.
Na het eten help ik nog even mee met afruimen en daarna trek ik snel mijn jas aan. ‘Mam, ik ga even naar Daniël.’’Is goed schat, half 12 thuis. Oké?’’Oké, tot vanavond.’ Ik trek de voordeur achter me dicht en pak mijn fiets. Voordat ik opstap haal ik mijn mobiel uit mijn zak. Bij Daniël Johson en stuur hem snel een sms. Hi Handsome, ik sta over ongeveer een kwartiertje voor je deur. Xx<3 Als ik halverwege ben voel ik mijn mobiel trillen. Snel haal ik hem uit mijn zak. Ik zie je zo babe.xx Gelukkig heeft hij mijn smsje dus nog op tijd gelezen. Als ik aankom en mijn fiets op slot zet staat hij al in de deuropening. Ik loop naar hem toe geef hem een knuffel en een kus op zijn mond. ‘Oh ik heb je zo gemist.’ Zeg ik terwijl ik hem nog steeds stevig knuffel. ‘Dat is niet mijn schuld, ik ben niet twee weken lang alleen maar bezig geweest met dansen.’ Ik bijt op mijn lip, ik was inderdaad 2 weken lang druk bezig geweest met de danslessen die ik volgde en ik gaf. Samen met school werd mijn vrije tijd dan wel heel erg beperkt. ‘Ik heb wel vrije tijd gehad, maar toen kon jij niet. Ik ben hier niet de enige schuldige.’ kaats ik terug. Fuck, waar was ik mee bezig, ik was er nog geen vijf minuten en we waren alweer in discussie over mijn zogenaamde “obsessie” voor dansen. ‘Kom we gaan naar binnen schat, voor we straks kou vatten.’ Hij loopt voor me uit naar binnen, ik hang snel mijn jas op aan de kapstok en ga dan ook de woonkamer in. ‘Hey Mariah, hey Henry’ begroet ik de ouders van Daniël die op de bank tv zitten te kijken. Ik loop door naar de keuken en schenk een glas cola light voor mezelf in. Na anderhalf jaar voel ik me hier al behoorlijk thuis. ‘Zullen we naar boven gaan, schat?’ Stelt Daniël voor. Ik knik en volg hem de trap op naar zijn kamer. We gaan samen op zijn bed liggen. ‘Wat heb je eigenlijk verder nog gedaan behalve al dat dansen?’ ‘Niet zo veel eigenlijk, een klein beetje school en voor de rest veel thuis gezeten. Weet je nou al of je komt over anderhalve week naar mijn optreden? Je weet hoeveel het voor me zal betekenen.’’Ik moet nog even kijken, oké? Weet jij nou al of je volgende week die twee dagen meekan naar mijn oom en tante in Wales? Of gaat dansen voor?’’Nee, ik kan niet.’’Dus dat dansen van je gaat weer voor mij?’’Nee, zo moet je het niet zien, precies die dag komen er mensen van X-Factor kijken of er in onze groep meiden zitten die ze kunnen gebruiken als danseressen voor de liveshows!’’En jij denkt dat jij daar misschien voor wordt uitgekozen? Schat, weet je wel niet hoeveel meiden er zijn die net zoals jij hun hele leven dansen en alles ervoor in het teken staat en nooit iets bereiken.’’Toch wil ik de kans niet aan mijn neus voorbij laten gaan. Zolang de droom bestaat wil ik erin blijven geloven.’ Antwoord ik ietwat geïrriteerd. ‘En wat als je wordt gekozen? Ga je het dan doen?.’’Natuurlijk, dansen voor X-Factor kan dé doorbraak van mijn carrière zijn.’’En school dan, wat doe je daarmee? Je vergooit gewoon heel je leven met dat domme dansen van je!’’Jezus, je bent mijn moeder niet! Als ik de kans krijg waarom zou ik hem niet met beide handen aanpakken? Ik denk dat ik nu maar beter kan gaan, met jou valt toch niet te praten!’ ik sta op van zijn bed en loop naar de deur. ‘Oh en Lucy, dat je het weet, als je wel wordt gevraagd denk maar eens goed na, mij of X-Factor. Want als je voor X-Factor kiest is het over tussen ons.’ Ik schrik van zijn reactie, dat hij niet blij voor me was had ik wel verwacht. Het loopt al langer niet heel goed tussen ons, eigenlijk al niet sinds ik een half jaar geleden nog twee dagen extra ben gaan dansen. Hij stelt me nu eigenlijk voor een onmogelijke keuze. ik zeg Daniëls ouders nog even gedag met de smoes dat ik me niet zo lekker voel en stap daarna snel op de fiets. Als ik thuiskom is het nog geen half 11. ‘Je hoefde pas half 12 thuis te zijn hè schat. Waarom zo vroeg dan?’ Vraagt mijn moeder meteen als ik binnenkom. ‘Ruzie met Daniël.’ Ze knikt en laat me verder met rust, ze weet dat als ik erover wil praten ik zelf er wel over begin. Ik ga meteen naar boven en kijk nog wat tv op mijn kamer om daarna om zo’n half 12 alsnog te gaan slapen.
Oke sorry, ik vind dit hoofdstuk zelf een beetje saai geworden. Maar ik moest een reden verzinnen waardoor het uitgaat haha.

Reageer (4)

  • aniek1313

    Heel snel verder!
    Doe je nog een hoofdstuk vanavond?(H)_(H)

    1 decennium geleden
  • Avonmora

    snel verder! (A)

    1 decennium geleden
  • PleaseStay

    Btw, heb ik gehoord! Was echt CUTE! <3

    1 decennium geleden
  • PleaseStay

    Is best leuk, hoor. Ik vind dat mijn verhalen ook altijd saai zijn, maar dat gaat niet anders... VERDER!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen