Foto bij 006.

sorry dat ik zo laat pas weer wat post. maar gister was ik ziek en vandaag heb ik de hele dag gewinkeld en was ik niet thuis.

We lopen even later met z’n vieren de dansschool uit. Ik, Olivia en Sarah zijn door het dolle heen en Nicole loopt er wat stilletjes naast. Logisch natuurlijk… Ik geef haar snel een knuffel. Ze glimlacht. Sarah en Nicole gaan zoals altijd meteen naar links terwijl ik en Olivia onze fietsen pakken en naar huis fietsen. Als ik thuiskom staan mijn moeder en zusje al in de gang op me te wachten. ‘En?’ vraagt mijn moeder over vrolijk. ‘Ik mag meedansen!’’Aaaah, ik ben zo trots op mijn kleine meid. Ik zei toch dat je het kon? Kom we gaan meteen de taart aansnijden die Leah en ik alvast hebben gekocht.’ Dat is weer echt zoiets gestoords voor mijn moeder en zusje. Een taart kopen of om feest te vieren of om me te troosten. Ze sleuren me mee de woonkamer in waar ze chocolade taart hebben staan. Ik vertel ze alles van de les van vandaag. ‘En hoe heeft Daniël nou eigenlijk gereageerd?’ vraagt mijn moeder vrolijk tussen twee happen taart door. ‘Ik heb het hem nog niet verteld, ik ga waarschijnlijk vanavond naar hem toe.’ antwoord ik terwijl ik haar een boze blik toewerp. Ik bedenk me op dat moment wel dat ik hem nog moet sms’en. Ik pak mijn Blackberry en zoek zijn naam op in mijn mobiel. Hee, kan ik vanavond even langskomen, we moeten praten.xx sms ik naar hem. Ik berg mijn mobiel weer mee te doen aan het geanimeerde gesprek tussen mijn moeder en zusje. Het lukt me niet helemaal. Ik ben zenuwachtig voor het gesprek. Als de taart op is begint mijn moeder aan het avondeten. Ze maakt vanavond mijn lievelingseten omdat ik mee mag doen als danseres met X-Factor. Zo’n uur later zitten we dus weer te eten maar dit keer lasagnette. Tijdens het eten krijg ik pas wat terug van Daniël. Best maar ik ben pas na 9 uur thuis.x. Lekker enthousiast sms’je weer. Na het eten ga ik douchen en daarna kijk ik nog even tv. Om vijf voor negen pak ik dan mijn fiets en ga naar Daniël. ‘Mam, ik ben weg, tot vanavond!’ roep ik net voor ik de deur dichtdoe. Ik hoor nog iets wat waarschijnlijk iets als succes moet voorstellen. Iets over negen kom bij Daniël aan. Als ik aanbel is het zijn moeder die opendoet. ‘Hee Lucy, hoe is het ermee meis? Daniël is boven.’ begroet ze me vrolijk. ‘Hey Mariah, dank u wel, ik ga er wel meteen heen.’ zeg ik glimlachend terug. Ik loop naar boven en klop op Daniëls kamerdeur. ‘Binnen’ hoor ik en ik open voorzichtig de deur. ‘Hey.’ zeg ik ietwat onzeker. ‘Hee schat, waarover wilde je praten?’vraagt hij meteen. Ik loop eerst naar het bed en ga naast hem zitten. ‘Ik ben geselecteerd om te dansen met X-Factor en ik ga het doen. Zoals het de laatste tijd tussen ons gaat weet ik dat wij niet voor eeuwig is, terwijl deze kans de rest van mijn leven kan veranderen.’ zeg ik zacht terwijl ik naar mijn handen kijk. ‘Je weet wat dat betekent Lucy.’ zegt hij kil terug. ‘Ik had gewoon gehoopt dat je van gedachten veranderd bent.’’Nee ik blijf bij mijn besluit. Als jij voor het dansen wilt kiezen best, maar dan is het nu gewoon wel over tussen ons.’’Ik denk dat het dan beter is dat ik nu meteen al mijn spulletjes pak.’ Zeg ik zachtjes. Daniël knikt en ik begin uit zijn kast een paar van mijn kleren te pakken en overal uit zijn kamer pak ik de spulletjes die van mij zijn maar die ik ooit een keer heb laten liggen of zoiets. Daarna lopen we samen naar beneden. Ik neem nog afscheid van zijn ouders en bedank ze voor de leuke tijd. Daarna loopt Daniël mee naar de deur. ‘Ik wens je ondanks alles wel heel veel succes en plezier met je X-Factor avontuur.’’Dank je wel.’ We geven elkaar nog een afscheidsknuffel en hij geeft mij een kus op mijn wang. Daarna loop ik naar mijn fiets en doet hij de deur achter me dicht. Ik zucht, ergens wel opgelucht. Na anderhalf jaar ben ik dan toch weer single.

Oke, in het volgende deel ontmoet ze de jongens maar het moest eerst even uit met haar vriend! haha.
Reacties?(:

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen