Dudes, morgen begint de schoolweek weer en dan moet ik heel veel gaan leren, want ik heb die week daarna errug veel PW's en SO's. 1 PW van GS en daar ben ik zo slecht in. Jaartallen, ikk ga jullie vermooorden!!!

I Wanna Run Away
Dingdong Dingdong Ding.
Mooie bel
De deur wordt opengedaan door een vrouw met blond haar, en een bril.
“Mammie!” roep je.
“Fenna! Wat doe jij hier?” vraagt ze terwijl ze je omhelst. “Kom binnen.” Ze loopt naar binnen en je volgt haar.
“Wat moet je me vertellen?” vraagt ze, terwijl ze op de bank gaat zitten.
Je gaat tegenover haar zitten. “Mam, ik ga naar Portugal.” Zeg je.
“Wat leuk! Mag je op vakantie van Bart?” vraagt je moeder enthousiast.
Ze denkt dat ik op vakantie ga! Zal ze niet verdrietig zijn?
“Mam, het is geen vakantie.” Zeg je zacht.
“Wat?” ze kijkt je onbegrijpelijk aan.
“Ik ga naar Portugal om te werken. En dus ook te wonen.” Je kijkt haar aan.
“O.”
Dat was niet leuk :(
“Waar ga je dan heen?” vraagt ze een beetje teleurgesteld.
“Naar Zoomarine, een dierenpark met veel waterdieren. Om dolfijnen te trainen.”
“Maar waarom helemaal in Portugal? Waarom kan je niet bij Bart blijven werken?”
“Het park gaat sluiten, we zijn failliet, mam.” Je meent een droevige klank in je stem te horen.
“Wanneer ga je? En waar ga je slapen? Je kent toch helemaal geen Portugees?”
“Bart heeft een huisje, in dezelfde stad als het park. Daar mag ik wonen voor zolang het duurt.” Je vermijdt haar eerste vraag.
“Wanneer ga je?” vraagt je moeder dwingend.
“Over anderhalve week.” Zeg je zacht.
“Oké. Zal ik je naar Schiphol brengen?” vraagt ze.
Wat lief!
“Wil je dat?” Mams knikt. “Heel graag.”
“Dankje.” Zeg je gellukkig.
Wat is mam toch een lief mens!
“Weet je al hoe laat je vliegt?”
“Waarschijnlijk om 5 uur ’s morgens. Ik weet het nog niet zeker.”
“Dan kom ik op donderdag naar je toe en dan gaan we samen wat eten.”
“Lijkt me leuk, maar ik heb die dag wel mijn laatste show, dus het kan zijn dat ik wat langer in het dolfinarium blijf.”
“Never Mind!”

Jaa, ik weet het, hij is saai en kort, maar haar moeder moest het toch ook weten!
-XxX-Mariëlle ©

Reageer (1)

  • Diffuse

    Haha!
    Tuurlijk moet haar moeder het weten MarielleDUDE
    Ga snel verder!
    xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen